Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte Özel Dönüşümler | JFM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofizikte verilerin değerlendirilmesi ve bir sonuca varılabilmesi için, veri işlem ve spektral analizde sık kullanılan dönüşüm yöntemlerinin kavranması ve uygulanması. |
Dersin İçeriği | Fourier, Hankel, Hilbert, Z, Laplace, Hartley, Walsh vb. dönüşümler, özellikleri ve jeofizikteki uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fourier dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Hankel dönüşümünü açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Hilbert dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Z ve Laplace dönüşümlerini karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Hartley ve Walsh dönüşümlerini tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Dönüşüm yöntemlerini jeofizik verilere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fourier dönüşümü ve özellikleri | |
2 | Fourier dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
3 | Hankel dönüşümü, özellikleri ve jeofizikteki uygulama alanları | |
4 | Hilbert dönüşümü ve özellikleri | |
5 | Hilbert dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
6 | Z dönüşümü ve özellikleri | |
7 | Z dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
8 | Laplace dönüşümü ve özellikleri | |
9 | Laplace dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
10 | Hartley dönüşümü ve özellikleri | |
11 | Hartley dönüşümünün jeofizikteki uygulama alanları | |
12 | Walsh dönüşümü, özellikleri ve jeofizikteki uygulama alanları | |
13 | Jeofizikteki diğer dönüşümler ve uygulamaları - Makale taraması | |
14 | Jeofizikteki diğer dönüşümler ve uygulamaları - Makale taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- CANITEZ, N., YARAMANCI, U. ve ÖZDEMİR, H., 1987. Spektral Analiz ve Jeofizik Uygulamaları. TMMOB Jeof.Müh.Odası yayını, no:1, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder. | X | |||||
8 | Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fourier dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını analiz eder, | 3 | 4 | 3 | |||||
2 | Hankel dönüşümünü açıklar, | 3 | 4 | 3 | |||||
3 | Hilbert dönüşümünü tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | 3 | 4 | 3 | |||||
4 | Z ve Laplace dönüşümlerini karşılaştırır, | 3 | 4 | 3 | |||||
5 | Hartley ve Walsh dönüşümlerini tanımlar ve jeofizikteki uygulamalarını yorumlar, | 3 | 4 | 3 | |||||
6 | Dönüşüm yöntemlerini jeofizik verilere uygular. | 4 | 3 | 4 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |