Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Sosyolojisi | UTY 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumunda kitle iletişim araçlarının rolüne ilişkin sosyolojik perspektiflerin genel bir bakış ve analiz sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders kitle iletişim araçlarının tüketimi ve ürünlerine medya endüstrleri ve küresel medya ürünlerine odaklanarak kritik bir yaklaşım getirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları öğrenir | ||
2 | Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir | ||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve kavramlar | |
2 | Medya sosyolojisi | |
3 | Çağdaş medya kültürünün kökenleri | |
4 | Medya Endüstrileri | |
5 | Televizyon sanayisi | |
6 | Medya ürünleri | |
7 | İdeolojiler ve Medya | |
8 | Haber değerleri / medya değerleri | |
9 | Küreselleşme | |
10 | Medya ve Küreselleşme | |
11 | Medya, gençlik ve sosyalleşme | |
12 | Değişen medya | |
13 | Yeni medya I | |
14 | Yeni medya II ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eric Maigret- Medya ve İletişim Sosyolojisi (2011) İletişim yayınları |
Ders Kaynakları | Dan Laughey, Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar Kalkedon Yayıncılık / Araştırma - İnceleme Dizisi (2010) Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları (Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar) Dipnot Yayınları / Yeni Zamanlar (Derleme) Dizisi (2012) Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı Optimist Yayın Dağıtım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak | ||||||
2 | Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak | ||||||
3 | Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak | ||||||
5 | Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kavramları öğrenir | |||||
2 | Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir | |||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 35 | 70 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |