Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Sosyolojisi UTY 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Toplumunda kitle iletişim araçlarının rolüne ilişkin sosyolojik perspektiflerin genel bir bakış ve analiz sağlar.
Dersin İçeriği Bu ders kitle iletişim araçlarının tüketimi ve ürünlerine medya endüstrleri ve küresel medya ürünlerine odaklanarak kritik bir yaklaşım getirir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel kavramları öğrenir
2 Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir
3
4
5
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve kavramlar
2 Medya sosyolojisi
3 Çağdaş medya kültürünün kökenleri
4 Medya Endüstrileri
5 Televizyon sanayisi
6 Medya ürünleri
7 İdeolojiler ve Medya
8 Haber değerleri / medya değerleri
9 Küreselleşme
10 Medya ve Küreselleşme
11 Medya, gençlik ve sosyalleşme
12 Değişen medya
13 Yeni medya I
14 Yeni medya II ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Eric Maigret- Medya ve İletişim Sosyolojisi (2011) İletişim yayınları
Ders Kaynakları Dan Laughey, Medya Çalışmaları - Teoriler ve Yaklaşımlar
Kalkedon Yayıncılık / Araştırma - İnceleme Dizisi (2010)
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları
(Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar)
Dipnot Yayınları / Yeni Zamanlar (Derleme) Dizisi (2012)
Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı

Optimist Yayın Dağıtım
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal yapıyla ilgili değişimleri ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak
2 Hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak
3 Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazanmak
4 Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı olmaktan ziyade özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak
5 Toplumsal olguve olayları değerlendirebilme, toplumsal yapıdaki değişimleri analiz edebilme becerisi kazanmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Temel kavramları öğrenir
2 Çağdaş medya kültürünün kökenlerini öğrenir
3
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 35 70
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 170
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,8
Dersin AKTS Kredisi 6