Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği’Nin Siyasi Coğrafyası | UAB 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Filiz Cicioğlu, Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Turan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz dünyasında rekabet gücünü artırmak veya küreselleşmenin olumsuzluklarından korunmak amacıyla bölgesel örgütlenmeler ve entegrasyon ilişkileri artmakta, daha önce kurulmuş olanların işlevleri derinleşmektedir. Her bir uluslararası örgütlenme siyasi odluğu kadar uluslararası hukuk açısından da ayrı bir inceleme konusu olup, genel olarak bu alan, kavramsal ve teorik yönleriyle uzmanlık alanı haline gelmiştir. Dersin amacı her bir milletlerarası örgüt için uzmanlar yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Uluslararası Örgütler, Teorik ve Kavramsal Boyut, Türleri, Amaçlarına Göre, Fonksiyonlarına Göre, Kapsamlarına Göre. Uluslararası Hukuk, Gelişimi, Uluslararası Örgütsel Yönü, Uluslararası Örgütlerin Uluslararası Hukuk Temeli Örnek Uluslararası Örgütlerin Uluslararası Hukuk Altyapısı: Öncelikle Türkiye?nin Üyeliğinin Sözkonusu Olduğu Örgütler, Seminer Çerçevesinde Gerekçeleriyle Diğer Seçilen Örgütlerin Kuruluş ve İşlerlik Belgeleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal ve teorik altyapı kazanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
2 | Milletlerarası örgütleri tanır | Problem Çözme, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Uluslararası Hukuk kurallarının uygulanışını analiz eder. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
4 | Milletlerarası mahkemelerin kuruluşunu ve hukuksal statüsünü kavrar. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Milletlerarası örgütlerin hukuk oluşturucu fonksiyonunu kavrar. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
6 | Milletlerlarası örgütleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Kavramsal Çerçeve ve Metodoloji | |
2 | Coğrafya'nın tanımı ve içerik analizi | |
3 | Siyasi Coğrafya'nın tanımı ve özellikleri | |
4 | Siyasi Coğrafya'nın Temel Unsurları ve Analizi | |
5 | Jeopolitik ve içeriği | |
6 | Jepolitik türleri | |
7 | Eleştirel Jeopolitik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa Birliği'nin Tarihi ve Analizi | |
10 | Avrupa Birliği'nin Siyasi Coğrafyasının Analizi | |
11 | Avrupa Birliği'nin Jeopolitik Çerçevesi | |
12 | Örnekleme: Avrupa Birliği'nin Balkanlar Politikası | |
13 | Örnekleme: Avrupa Birliği'nin Doğu Akdeniz ve Afrika Politikası | |
14 | Örnekleme: Avrupa Birliği'nin İklim ve Çevre Politikası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Rıdvan Karluk, Uluslararası Ekonomik ve Siyasi Kuruluşlar, Ankara, Turhan Kitabevi, 2002 |
Ders Kaynakları | A. LeRoy Bennett, International Organizations: Principles and Issues, New Jersey, Prentice Hall, 1991. Alaeddin Yalçınkaya, "İdealizm-Uluslararası Örgütler Bağlamında Bağımsız Devletler Topluluğu", İ. Ü. İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Yıllığı Özel Sayısı: Prof. Dr. Esat Çam´a Armağan (İstanbul, 2000); ss.289-317. Peter Waterman, Globalization, Social Movements, and the New Internationalism, London and New York, Continum, 2001. Alaeddin Yalçınkaya, ?Black Sea Economic Cooperation and Black Sea ? Caspian Energy Community?, Turkish Review of Eurasian Studies, Foundation for Middle East and Balkan Studies, (T.C. Dışişleri Bakanlığı), İstanbul, Annual 2002; ss.187-219. M. Donald Hancock and others (eds.), Politics in Europe, New York, Chatham House Publishers, 2003. Aslan Gündüz, Milletlerarası Hukuk, İstanbul, BETA, 2005 İlgili sözleşme metinleri ve belgeler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği alanlarında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramsal ve teorik altyapı kazanır. | ||||||||||
2 | Milletlerarası örgütleri tanır | ||||||||||
3 | Uluslararası Hukuk kurallarının uygulanışını analiz eder. | ||||||||||
4 | Milletlerarası mahkemelerin kuruluşunu ve hukuksal statüsünü kavrar. | ||||||||||
5 | Milletlerarası örgütlerin hukuk oluşturucu fonksiyonunu kavrar. | ||||||||||
6 | Milletlerlarası örgütleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |