Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sömürgecilik Tarihi | UAB 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok
|
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SONER TAUSCHER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit C. Eskicioğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sömürgecilik tarihini coğrafi keşiflerden günümüze kadara sömürgecilik, emperyalizm, yeni sömürgelik, oryantalizm, yeni oryantalizm ve postkolonyalizm kavramı çerçevesinde ele alıp tartışmak. |
Dersin İçeriği | “Sömürgecilik “ ve buna dayalı politikalar özellikle kıta Avrupası’nda modern devletlerin ortaya çıkmasında önemli rollerden birine sahiptir. Söz konusu kavram aynı zamanda 15. yüzyıl ve sonrasında devletlerarası münasebetlerin gelişmesi sürecinde belirleyici olmuştur. Sömürgecilik Tarihi dersi sömürgecilik politikalarını devletlerarası ilişkiler bağlamında ele alacak ve böylece sürecin müstakbel uluslararası ilişkiler uzmanları tarafından kavranabilmesi sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders İşlenişi, Araştırma Yöntemi, Temel Kavramlar | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İlk Sömürge İmparatorluğu Örnekleri: İspanya ve Portekiz | Anlatım, | |
3 | İngiliz Sömürgeciliği | Anlatım, | |
4 | Fransa Sömürgeciliği | Anlatım, | |
5 | Afrika’da Sömürgecilik | Beyin Fırtınası, | |
6 | Asya’da Sömürgecilik | Beyin Fırtınası, | |
7 | Sömürgeleştirme Sürecinde Kumpanyaların (Şirketlerin) Faaliyetleri | Beyin Fırtınası, | |
8 | Vize | Soru-Cevap, | |
9 | Almanya ve İtalya Sömürgeciliği | Beyin Fırtınası, | |
10 | I. Dünya Savaşı ve Sömürgecilik | Anlatım, | |
11 | Modern Sömürgecilik Kavramı ve Emperyalizm | Beyin Fırtınası, | |
12 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı | Beyin Fırtınası, | |
13 | Güney Amerika’nın Sömürgeleştirilmesi | Anlatım, | |
14 | Pasifik ve Uzak Doğu’nun Sömürgeleştirilmesi | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İşlenişi, Araştırma Yöntemi, Temel Kavramlar | |
2 | İlk Sömürge İmparatorluğu Örnekleri: İspanya ve Portekiz | |
3 | İngiliz Sömürgeciliği | |
4 | Fransa Sömürgeciliği | |
5 | Afrika’da Sömürgecilik | |
6 | Asya’da Sömürgecilik | |
7 | Sömürgeleştirme Sürecinde Kumpanyaların (Şirketlerin) Faaliyetleri | |
8 | vize | |
9 | Almanya ve İtalya Sömürgeciliği | |
10 | I. Dünya Savaşı ve Sömürgecilik | |
11 | Modern Sömürgecilik Kavramı ve Emperyalizm | |
12 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı | |
13 | Güney Amerika’nın Sömürgeleştirilmesi | |
14 | Pasifik ve Uzak Doğu’nun Sömürgeleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Edward Said, Kültür ve Emperyalizm, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği alanlarında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders İşlenişi, Araştırma Yöntemi, Temel Kavramlar | 5 | |||||||||
2 | İlk Sömürge İmparatorluğu Örnekleri: İspanya ve Portekiz | 5 | |||||||||
3 | İngiliz Sömürgeciliği | 5 | |||||||||
4 | Fransa Sömürgeciliği | 5 | |||||||||
5 | Afrika’da Sömürgecilik | 5 | |||||||||
6 | Asya’da Sömürgecilik | 5 | |||||||||
7 | Sömürgeleştirme Sürecinde Kumpanyaların (Şirketlerin) Faaliyetleri | 5 | |||||||||
8 | Vize | 5 | |||||||||
9 | Almanya ve İtalya Sömürgeciliği | 5 | |||||||||
10 | I. Dünya Savaşı ve Sömürgecilik | 5 | |||||||||
11 | Modern Sömürgecilik Kavramı ve Emperyalizm | 5 | |||||||||
12 | Amerikan Bağımsızlık Savaşı | 5 | |||||||||
13 | Güney Amerika’nın Sömürgeleştirilmesi | 5 | |||||||||
14 | Pasifik ve Uzak Doğu’nun Sömürgeleştirilmesi | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |