Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknoloji Yönetimi KAL 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Büyük ve Küçük Ölçekli işletmelerin, günümüz küresel pazarlarında hayatlarını sürdürebilmeleri artık teknolojiyi ve yenileşimi ne kadar etkin kullandıklarıyla ilgilidir. Bu dersin amacı kalite mühendisliği öğrencilerinin bu yeteneklere sahip olmasıdır.

Dersin İçeriği

Genel kavramların açıklanması, ürün/teknoloji ömür döngüleri, yönetim, teknoloji yönetimi, proje yönetimi teknikleri, yenileşim yönetimi, marka-patent ve faydalı model, rekabet stratejileri, teknoloji ve yenileşim stratejileri, teknoloji ve yenilik planlama, öngörü yöntemleri, yol haritaları ve geleceğin teknolojileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ömür Döngüsü Kavramını bilir ve kalite yönetim sistemi içerisinde kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Teknoloji Yönetim sürecine hakimdir ve işletmelerde kalite yönetimi sürecinde bu bilgisini kullanır
3 Geleceği planlamak için planlama ve öngörme yöntemlerin bilir ve bunları kullanabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TAŞKIN H., ADALI M.R. Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri, Değişim Yayınları 2004 İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Ömür Döngüsü Kavramını bilir ve kalite yönetim sistemi içerisinde kullanabilir
2 Teknoloji Yönetim sürecine hakimdir ve işletmelerde kalite yönetimi sürecinde bu bilgisini kullanır
3 Geleceği planlamak için planlama ve öngörme yöntemlerin bilir ve bunları kullanabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)