Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite İyileştirme Yöntemleri KAL 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Gerekmemekle beraber istatistik veya kaliteye ilişkin ders amış olmak dersin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde kullanılan basit ve her türlü sorunun analizi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemler anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Sürekli iyileştirme, iyileştirme yöntemleri (7 araç, yeni yedi araç, TRIZ, 8D ve diğer yöntemler)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular Anlatım, Soru-Cevap,
4 GEMBA KAIZEN kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 FMEA Analizi yapar Anlatım, Soru-Cevap,
7 POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite kavramı, Unsurları ve TKY Ders Notu
2 KAIZEN-Basit Kalite İyileştirme Araçları Ders Notu
3 KAIZEN-Yedi Araç Ders Notu
4 KAIZEN-Yeni Yedi Araç Ders Notu
5 GEMBA KAIZEN Ders Notu
6 6 SİGMA Ders Notu
7 TRIZ Ders Notu
8 8D Ders Notu
9 FMEA Ders Notu
10 POKA-YOKE Ders Notu
11 QFD Ders Notu
12 Farklı_İyileştirme_Teknikleri_Uygulama Ders Notu
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

ABİS e yüklenecekolan ders notları

Ders Kaynakları

1.KAIZEN-Japonyanın Rekabetteki Başarının Anahtarı, Masaaki Imai, Çev. BRISA, 1994.
2. Improving Quality Through Planned Experimentation, Ronald D. Moen, Thomas W. Nolan, Lloyd P. Provost, McGraw-Hill Inc., 1991.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar
2 Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular
3 Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular
4 GEMBA KAIZEN kavramını açıklar
5 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar
6 FMEA Analizi yapar
7 POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)