Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Hidroğrafyası | COG 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders Lisans seviyesinde hidroğrafya dersi alarak akarsu ve göllerin genel özelliklerini öğrenmiş olan bireylerin bilgi seviyelerini arttırarak Türkiye’deki akarsu ve göller hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Türkiye Hidrografyası'nın Genel Özellikleri. Türkiye'nin Açık Havzaları. Karadeniz Havzası Marmara Denizi Havzası Ege Denizi Havzası Akdeniz Havzası Basra Körfezi Havzası Türkiye'nin Kapalı Havzaları. İç Anadolu Havzaları Doğu Anadolu Havzaları Orta ve Batı Toros Dağları Havzaları. Türkiye'nin Su Kaynakları (termal sular vd.) Türkiye'nin Sınır Aşan Suları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suyun insan yaşamındaki önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye'deki su kaynaklarını katagorize eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Türkiye ikliminin su kaynakları üzerindeki etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye'de farklı iklim bölgelerindeki akarsu rejim tiplerini karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye Hidrografyası'nın Genel Özellikleri | |
2 | Türkiye Hidrografyası'nın Genel Özellikleri | |
3 | Türkiye'nin Açık Havzaları | |
4 | Karadeniz Havzası | |
5 | Marmara Denizi Havzası | |
6 | Ege Denizi Havzası | |
7 | Akdeniz Havzası | |
8 | Basra Körfezi Havzası | |
9 | Türkiye’nin Kapalı Havzaları | |
10 | İç Anadolu Havzaları | |
11 | Doğu Anadolu Havzaları | |
12 | Orta ve Batı Toros Havzaları | |
13 | Türkiye’nin Su kaynakları (termal vb.) | |
14 | Türkiye’nin Sınır Aşan Suları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İzbırak,R., 1990, Sular Coğrafyası, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen Kitapları Dizisi 159 Şen,Z.,Öziş,Ü., Avcı, İ., Bilen, Ö., Zehir, C. Ve Birpınar, M.E, 2002, Sınır Aşan Sularımız, Su Vakfı Yayınları Güney,E.,2004, Türkiye Hidrocoğrafyası, Çantay Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suyun insan yaşamındaki önemini bilir | |||||||||||||||
2 | Türkiye'deki su kaynaklarını katagorize eder | |||||||||||||||
3 | Türkiye ikliminin su kaynakları üzerindeki etkisini tartışır | |||||||||||||||
4 | Türkiye'de farklı iklim bölgelerindeki akarsu rejim tiplerini karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 16 | 64 |
Ödev | 2 | 16 | 32 |
Final | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |