Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’De Tarımsal Üretim ve Pazarlama Şartları COG 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH ARICİ
Dersi Verenler Doç.Dr. FATİH ARICİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye ekonomisinin temeli olan tarımsal üretimin ve tarım ürünlerinin pazarlama problemlerinin genel yapısını anlamak,yorumlayabilmek ve çözüm önerileri sunabilmek

Dersin İçeriği

Türkiye´de tarım ürünleri üretimi ve pazarlama olanakları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye'nin tarımsal üretim potansiyelini değerlendirir. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Tarımsal üretimi etkileyen fiziki coğrafya faktörlerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tarımsal üretimi etkileyen beşeri coğrafya faktörlerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tahıl üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Meyve üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Sebze üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Hayvansal üretim ve pazarlama koşullarını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Tarımsal üretim ve pazarlama koşullarını değerlendirerek proje hazırlar Tartışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye´de tarımı etkileyen doğal çevre etmenleri
2 Yüzey şekilleri,iklim,bitki örtüsü,hidrografik özellikleri,toprak
3 Türkiye´de tarımı etkileyen beşeri çevre etmenleri
4 Toprak bakımı,sulama,gübreleme,ıslah ve ilaçlama,pazar,tarımsal destekler vb.
5 Tahıl ürünleri üretimi ve pazarlama şartları Tahıl üretim istatistiklerinin temini
6 Buğday,arpa,mısır,çeltik ve diğerleri
7 Sebze üretimi ve pazarlama imkanları Sebze üretim istatistiklerinin temini
8 Seracılık faaliyetleri ve pazarlama imkanları Seracılık üretim istatistiklerinin temini
9 Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama imkanları Sanayi bitkileri üretim istatistiklerinin temini
10 Tütün,pamuk,şeker pancarı,çay,yağlı tohumlular vb.
11 Meyve üretimi ve pazarlama imkanları Meyve üretim istatistiklerinin temini
12 Fındık,zeytin,üzüm,incir,turunçgiller,muz,kayısı,şeftali,elma,kiraz,ceviz vb.
13 Genel olarak Türkiye´de tarımsal üretimin yıllara göre değişimlerinin yorumlanması
14 Genel olarak Türkiye´de pazarlama imkanlarının yıllara göre değişimlerinin yorumlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hayati Doğanay,2011,Türkiye Tarım Coğrafyası,Pegem yayınevi,
Fahri Yavuz, Türkiye´de Tarım,Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı,
Faruk Emeksiz vd,TÜRKİYE?DE TARIMSAL ÜRÜNLERİN PAZARLAMA KANALLARI VE
ARAÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,www.zmo.org.tr.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Türkiye'nin tarımsal üretim potansiyelini değerlendirir.
2 Tarımsal üretimi etkileyen fiziki coğrafya faktörlerini tartışır.
3 Tarımsal üretimi etkileyen beşeri coğrafya faktörlerini tartışır.
4 Tahıl üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar.
5 Meyve üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar.
6 Sebze üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar.
7 Sanayi bitkileri üretimi ve pazarlama koşullarını yorumlar.
8 Hayvansal üretim ve pazarlama koşullarını yorumlar.
9 Tarımsal üretim ve pazarlama koşullarını değerlendirerek proje hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 16 1 16
Performans Görevi (Uygulama) 16 2 32
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 16 4 64
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6