Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkıye Kuvaterner Jeomorfolojısı | COG 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CERCİS İKİEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ayşe ATALAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | En yeni ve kısa jeolojik zaman olan kuaternerin Türkiye´de jeolojik, jeomorfolojik ve klimatik süreçleri ile biyocoğrafyaya etkisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kuaternerin genel özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuaternerin genel özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Türkiyede morfolojinin kuaternerdeki gelişimini anlatır. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Türkiyede kuaternerde klimatik gelişmeleri anlatır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye biyocoğrafyasında kuaternerdeki gelişmeleri örneklendirir. | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuaternerin genel özellikleri | |
2 | Türkiye kuaternerinde kıyı morfolojisi | |
3 | Türkiyede kuaterner volkanizması | |
4 | Kuaternerde oluşmuş glasiyeler ve türkiyedeki durumları | |
5 | Türkiyede pliyo-kuaterner karstının oluşum ve gelişimi:Türkiyede pliyo-kuaterner yaşlı kalker karstı | |
6 | Türkiyede pliyo-kuaterner yaşlı jips karstı | |
7 | Kaliş(kalker kabuk) ve Türkiyedeki konumu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Depremler | |
10 | Türkiyede kuaterner esnasında neotektonik | |
11 | Kuaternerde dislokasyonlar ve çöküntü ovaları | |
12 | Kuaternerde aşınım yüzeyleri ve deformasyonları | |
13 | Türkiyedeki akarsu şebekesinin kuaternerde oluşumu ve gelişimi | |
14 | Türkiyede kuaternerde vejetasyon ve fauna |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ardos,M.,1992,Türkiyede Kuaterner Jeomorfolojisi,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:3737,İstanbul Erol,Oğuz,1979,Dördüncü Çağ,Ankara Üniv. Coğrafya Araş Enst.Yay. No:22,Ankara Erol,Oğuz,1992,Klimajeomorfoloji,İstanbul Üniv. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enst.,Enstitü Yayın No:10,İstanbul Kurter,Ajun,1979,Türkiye´nin Morfoklimatik Bölgeleri,İstanbul Üniv.Coğrafya Enstitüsü Yayın No:106,İstanbul Gürbüz, A, Kazancı. N. 2017. Dünya’da ve Türkiye’de Kuvaterner Jeolojisi Haritalarının Hazırlanması ve Karşılaşılan Sorunlar, Türkiye Jeoloji Bülteni, s:60, shf: 665-699
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuaternerin genel özelliklerini tanımlar | |||||||||||||||
2 | Türkiyede morfolojinin kuaternerdeki gelişimini anlatır. | |||||||||||||||
3 | Türkiyede kuaternerde klimatik gelişmeleri anlatır | |||||||||||||||
4 | Türkiye biyocoğrafyasında kuaternerdeki gelişmeleri örneklendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |