Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeomorfolojik Harita Analizleri | COG 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Derya Evrim KILIC |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeomorfolojik araştırmalar ile elde edilen sonuçların şekil,diyagramlarla izahı ve haritalanmasıdır.Daha önce hazırlanmış jeomorfolojik haritaların okunabilmesi ve yararlanılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Topoğrafya ve jeoloji haritaları ile bunların özellikleri Jeomorfolojik veriler Jeomorfolojik unsurlar Jeomorfolojik grafikler ve diyagramlar Jeomorfolojik harita çizim yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topografya ve jeoloji haritalarını yorumlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Yamaç ve eğim analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Morfoğrafya haritası hazırlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
4 | Jeomorfolojik birimleri haritada ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
5 | Jeomorfolojisi haritası hazırlar | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jeomorfolojik harilaların içeriği ve çeşitleri | |
2 | Jeomorfolojik verilerin gösterilmesinde kullanılan şekiller | |
3 | Jeomorfolojik verilerden hazırlanan diyagramlar | |
4 | Eğim ve yamaç analizleri | |
5 | Hipsografik eğriler | |
6 | Krinometrik ve krinografik eğriler | |
7 | Altimetrik sıklık grafikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yer şekillerinin haritalarda gösterilmesi | |
10 | Profiller | |
11 | Jeomorfoloji haritaları çizim yöntemleri | |
12 | Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi | |
13 | Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi | |
14 | Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erol,Oğuz,1993,Ayrıntılı Jeomorfoloji Haritaları Çizim Yöntemi,İ.Ü Deniz Bilimleri ve Coğrafya Ens.Bülteni Sayı:10,Syf:19-38,İstanbul |
Ders Kaynakları | Bilgin,Turgut,1984,Genel Kartoğrafya (2),Bakış Yayınları,İstanbul Doğan,E vd.,1995,Harita Bilgisi,İ.Ü.Coğrafya Ens. Yay. No:11,İstanbul Tatar,Yusuf,1995,Jeolojik Harita Bilgisi,Fırat Üniv.Yayın No:43,Elazığ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Topografya ve jeoloji haritalarını yorumlar | |||||||||||||||
2 | Yamaç ve eğim analiz eder | |||||||||||||||
3 | Morfoğrafya haritası hazırlar | |||||||||||||||
4 | Jeomorfolojik birimleri haritada ayırt eder | |||||||||||||||
5 | Jeomorfolojisi haritası hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |