Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Jeomorfolojik Harita Analizleri COG 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Derya Evrim KILIC
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Jeomorfolojik araştırmalar ile elde edilen sonuçların şekil,diyagramlarla izahı ve haritalanmasıdır.Daha önce hazırlanmış jeomorfolojik haritaların okunabilmesi ve yararlanılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği Topoğrafya ve jeoloji haritaları ile bunların özellikleri
Jeomorfolojik veriler
Jeomorfolojik unsurlar
Jeomorfolojik grafikler ve diyagramlar
Jeomorfolojik harita çizim yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topografya ve jeoloji haritalarını yorumlar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Yamaç ve eğim analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Morfoğrafya haritası hazırlar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
4 Jeomorfolojik birimleri haritada ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem,
5 Jeomorfolojisi haritası hazırlar Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Jeomorfolojik harilaların içeriği ve çeşitleri
2 Jeomorfolojik verilerin gösterilmesinde kullanılan şekiller
3 Jeomorfolojik verilerden hazırlanan diyagramlar
4 Eğim ve yamaç analizleri
5 Hipsografik eğriler
6 Krinometrik ve krinografik eğriler
7 Altimetrik sıklık grafikleri
8 Ara Sınav
9 Yer şekillerinin haritalarda gösterilmesi
10 Profiller
11 Jeomorfoloji haritaları çizim yöntemleri
12 Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi
13 Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi
14 Jeomorfoloji haritaları hazırlanmasında Erol yöntemi
Kaynaklar
Ders Notu Erol,Oğuz,1993,Ayrıntılı Jeomorfoloji Haritaları Çizim Yöntemi,İ.Ü Deniz Bilimleri ve Coğrafya Ens.Bülteni Sayı:10,Syf:19-38,İstanbul
Ders Kaynakları Bilgin,Turgut,1984,Genel Kartoğrafya (2),Bakış Yayınları,İstanbul
Doğan,E vd.,1995,Harita Bilgisi,İ.Ü.Coğrafya Ens. Yay. No:11,İstanbul
Tatar,Yusuf,1995,Jeolojik Harita Bilgisi,Fırat Üniv.Yayın No:43,Elazığ
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Topografya ve jeoloji haritalarını yorumlar
2 Yamaç ve eğim analiz eder
3 Morfoğrafya haritası hazırlar
4 Jeomorfolojik birimleri haritada ayırt eder
5 Jeomorfolojisi haritası hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 3 8 24
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6