Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İran Edebiyatında Mesnevi: Mevlana ve Molla Cami | ITS 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Klasik Fars edebiyatının önemli şairlerinden olan Mevlana Celaleddin Ruminin Mesnevisinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fars dili ve edebiyatı tarihinin genel çerçevesini öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İran edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İran edebiyatında yer alan mesnevileri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mevlana ve Cami’nin edebi şahsiyetini ve eserlerini tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Mevlana ve Cami’nin eserlerini tasavvufi açıdan yorumlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İran Edebiyatı’ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
2 | Mevlana hayatı ve eserlerinin tanıtımı | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
3 | Mevlana Mesnevisi 1. Defter 2. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
4 | Mevlana Mesnevisi 1. Defter 66. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
5 | Mevlana Mesnevisi 2. Defter 20. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
6 | Mevlana Mesnevisi 2. Defter 57. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
7 | Mevlana Mesnevisi 3. Defter 15. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
8 | Mevlana Mesnevisi 3. Defter 84. bölüm okuması ve tahlili | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
9 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
10 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
11 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
12 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
13 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
14 | Molla Cami, Yusuf ve Züleyha Mesnevisi | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. Hazırlayan Kerim Zamani Şerh i Mesnev i Movlana, Tahran,2012 (Farsça) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fars dili ve edebiyatı tarihinin genel çerçevesini öğrenir | ||||||||||
2 | İran edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır | ||||||||||
3 | İran edebiyatında yer alan mesnevileri tanır | ||||||||||
4 | Mevlana ve Cami’nin edebi şahsiyetini ve eserlerini tanır | ||||||||||
5 | Mevlana ve Cami’nin eserlerini tasavvufi açıdan yorumlayabilir | ||||||||||
6 | İran Edebiyatı’ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 13 |
2. Ödev | 13 |
3. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |