Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağda Türk İslam Şehirciliği | ITS 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslâm Tarihinde Türk İslâm Şehirciliğini Tanımak |
Dersin İçeriği | Ortaçağ İslâm Medeniyeti’nde şehir medeniyet ilişkisi. medeni yapının bir unsur olarak şehirleşmedeki gelişmeleri . İslâm dünyasında İslâm coğrafyalarında şehircilik örnekleri konusunda bilgi vermek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslâm Tarihinde kurulan şehirleri ve özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türkler tarafından İslâm coğrafyasında inşa edilen kentleri ve özelliklerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk-İslâm şehirlerinde oluşan kurumları listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
4 | Şehirleşmenin Türkleşmeye ve İslamlaşmaya katkısını analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | İslam şehirlerinin temel dinamiklerini aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk-İslâm şehirlerinin kuruldukları bölgeye göre farklılaşan yönlerini çözümler. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şehirleşme kavramı | - |
2 | Bir Şehir Medeniyeti Olarak Türk – İslâm Medeniyeti | - |
3 | Şehirlerde Türk- İslâm Medeniyeti Kurumları | - |
4 | İslâm Medeniyetinin Şehirleşmeye Katkıları | - |
5 | İslâm Şehir Anlayışı ve İslâm Medeniyetinde Şehir Modelleri | - |
6 | İslâm coğrafyasında Şehirleşme | - |
7 | Ön Asya ‘da Şehirleşme | - |
8 | İran’da Şehirleşme | - |
9 | Kuzey Afrika’da Şehirleşme | - |
10 | Anadolu’da şehirleşme | - |
11 | Maveraünnehir ve Türk-İslâmda Şehirleşme | - |
12 | Karadenizin Kuzeyinde Ortaçağda Görülen Şehirleşme | - |
13 | Şehirleşmenin İslâm Dininin Yayılmasındaki Yeri | - |
14 | İslâm Şehirleşmesinin Kültürel Boyutları | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Kessler G. (1935), “Şehrin Tarihî ve Sosyal Fonksiyonu”, Türkçe Trc. Refiî Şükrü, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, I /IV, ss. 524-534. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslâm Tarihinde kurulan şehirleri ve özelliklerini tanır. | ||||||||||
2 | Türkler tarafından İslâm coğrafyasında inşa edilen kentleri ve özelliklerini anlatır. | ||||||||||
3 | Türk-İslâm şehirlerinde oluşan kurumları listeler. | ||||||||||
4 | Şehirleşmenin Türkleşmeye ve İslamlaşmaya katkısını analiz eder. | ||||||||||
5 | İslam şehirlerinin temel dinamiklerini aktarır. | ||||||||||
6 | Türk-İslâm şehirlerinin kuruldukları bölgeye göre farklılaşan yönlerini çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |