Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İnkılâplarının Analizi UTR 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ENİS ŞAHİN
Dersi Verenler Prof.Dr. ENİS ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinden olan Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin gerekçeleriyle birlikte izahı ve detaylı incelenmesi. İnkılapların Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşumundaki katkılarının öğrencilere öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Atatürk inkılapları ve Türkiye Cumhuriyeti’nin varlığına bu inkılapların katkıları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atatürk İnkılaplarını karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin öğrenilerek günümüz Türkiyesine geçiş sürecini kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
3 Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet dönemi arasında karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap,
4 Atatürk inkılaplarının önemini vurgular Soru-Cevap, Anlatım,
5 Öğrencilerin temel hak ve özgürlükleri konusunda bilinçlendirir Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnkılap ve benzeri kavramlar, benzerlik ve farkrlılıklar
2 Osmanlı devletinde devleti kurtarmak için yapılan çalışmalar
3 Atatürk İnkılaplarının fikrî temelleri
4 Türk Kurtuluş Savaşı ve inkılap kavramının gelişmesi
5 Saltanatın kaldırılması
6 Cumhuriyetin ilanı ve getirdikleri
7 Halifeliğin kaldırılması
8 Toplumsal hayatı düzenleyen inkılap hareketleri
9 Siyasi alandaki inkılap hareketleri
10 Kadın hakları, medenî kanunlar ve getirdikleri
11 İktisadî alandaki inkılap hareketleri
12 Türkiye Cumhuriyeti anayasalarında temel hak ve özgürlüklerin gelişmesi
13 Eğitimle ilgili inkılap hareketleri
14 Atatürk’ün altı ilkesinin inkılaplara etkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, I-II-III, Ankara, 2001.
2. Osmanlı Meclis-i Mebusanı Zabıt Cerideleri.
3. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Cerideleri ve Gizli Zabıt Cerideleri.
4. Türkiye Büyük Millet Meclisi Tutanak Dergisi.
5. Bekir Sıtkı Yalçın-İsmet Gönülal, Atatürk İnkılâbı, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1984.
6. Suna Kili-Şeref Gözübüyük, Türk Anayasa Metinleri, Ankara, 1983.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
1 0 MB
2 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
3 0 MB
4 0 MB
4 0 MB
5 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
8 0 MB
8 0 MB
9 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma
2 Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma.
3 T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma.
4 Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma.
5 Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma.
6 Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma.
7 Bilişim teknolojilerine hakim olma.
8 Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma.
10 Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Atatürk İnkılaplarını karşılaştırır
2 Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin öğrenilerek günümüz Türkiyesine geçiş sürecini kavrar
3 Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet dönemi arasında karşılaştırır
4 Atatürk inkılaplarının önemini vurgular
5 Öğrencilerin temel hak ve özgürlükleri konusunda bilinçlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 2 30 60
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,24
Dersin AKTS Kredisi 6