Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | UML 505 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FURKAN BEŞEL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kadriye İzgi Şahpaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma Yöntemleri hakkında detaylı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma türleri, teknikleri, kaynak kullanma yöntemleri, kaynak kullanma, içerik hazırlama, bilimsel çalışma türlerine göre hazırlık yöntem ve teknikleri hakkında ileri düzey bilgileri içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | bilime ilişkin farklı yaklaşımları kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
2 | bilimsel araştırma yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | blimsel yöntemleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | bilimsel araştırma tekniklerini kullanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Veri toplama yöntemlerini anlar ve uygular | ||
6 | Veriyi analiz eder | ||
7 | Veri analiz tekniklerini bilir | ||
8 | SPSS paket programı kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kütüphane, veri tabanları, Internet kaynakları ve arama motorları kullanımı | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
2 | Dipnot, Atıf ve Kaynakça Gösterme Yöntemleri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
3 | Veri Toplama ve Araştırma Yöntemleri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
4 | Örnekleme Seçimi ve Örnekleme Metodları | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
5 | Anket, Deney, Röportaj ve Resmi veri | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
6 | Kamu malları, vergi kaçırma ve kamu maliyesi alanlarında anket, deney ve resmi veri kullanarak yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
7 | Literatür taraması ve veri toplama. Proje Başlangıç Haftası (Öğrenciler tarafından kamu maliyesinde anket, deney ve resmi veri kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirilmesi) | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
8 | Model ve hipotez geliştirme | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
9 | Ara sınav | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
10 | SPSS paket programına giriş, Veri girişi ve araştırma bulgularının değerlendirilmesi | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
11 | Temel veri analizi ve açıklayıcı veri sunumu | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
12 | SPSS de parametrik ve parametrik olmayan testler | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
13 | Regresyon, logit ve tobit analizleri SPSS?de tablo, grafik ve diğer şekillerin çizimi | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
14 | SPSS?de Tablo ve grafik oluşturma | Altunışık, R., Çoşkun, R., Yıldırım, E., ve Bayraktaroğlu, S (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sayım F., (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Ders notu olarak adı geçen eserin slaytları kullanılabilir. |
Ders Kaynakları | Sayım F., (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Day R.A., (2001), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Yedinci Basım, Çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK Yayınları. Medawar P.B., (1999), Genç Bilimadamına Öğütler, 16.Basım, Çev. Nermin Arık, TÜBİTAK Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | bilime ilişkin farklı yaklaşımları kavrar ve yorumlar | |||||||||||
2 | bilimsel araştırma yapar | |||||||||||
3 | blimsel yöntemleri bilir | |||||||||||
4 | bilimsel araştırma tekniklerini kullanır | |||||||||||
5 | Veri toplama yöntemlerini anlar ve uygular | |||||||||||
6 | Veriyi analiz eder | |||||||||||
7 | Veri analiz tekniklerini bilir | |||||||||||
8 | SPSS paket programı kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |