Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mali Düşünce ve Olayların Tarihi | UML 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes TEKŞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mali düşünce ve olayların ayrıntılı bir şekilde incelenmesini sağlamak ve tarihin çeşitli dönemlerinde gerçekleşmiş mali olaylardan dersler çıkarmak ve ortaya konulmuş mali düşüncelerin ve görüşlerin yeniden değerlendirilmesi konusunda öğrencilere bilgi ve yorum kabiliyeti kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Tarihsel süreç içerisinde mali olay ve düşünceleri, bağlantılı şartlarıyla ilişkiler ve bunlardan bağımsız yönleriyle ileri düzeyde analizini içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | tarihi mali olayların etkileri ve sonuçlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | ilk çağlarda mali olayları günümüzdeki gelişmiş biçimleriyle çeşitli yönlerden karşılaştırarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | vergilemenin ve harcamaların safhalarını tanımlarmısır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | mısır, hitit, eski roma ve eski yunanda mali olayların temel unsurlarını tanımlar ve karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Orta çağda mali olay ve düşünceleri karşılaştırır ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İslam ülkelerinde mali olay ve kurumları tanımlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Osmanlıda mali yapıyı, mali örgütü, toprak istemini unsurlarıyla değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Osmanlı?da kamu gelir ve harcamalarını sınıflandırır ve etkileri bakımından karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Osmanlı?da mali bunalımın nedenlerini, gerçekleştirilen reformları ve Osmanlıda borçlanmanın gelişimini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Türkiye?nin yakın ve uzak mali tarihi ile ilgili önemli olay e gelişmeleri karşılaştırır ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ilk çağlarda mali olaylar ve düşünceler | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
2 | Tarihte vergilemenin ve kamu harcamalarının safhaları | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
3 | Mısır ve hititlerde mali olaylar | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
4 | Eski yunan ve romada mali olaylar | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
5 | Orta çağda mali olaylar ve düşüncelerin gelişimi | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
6 | Orta çağda islam ülkelerinde mali olaylar ve düşüncelerin gelişimi | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
7 | Arasınav | |
8 | Osmanlı mali yapısını etkileyen unsurlar ve toprak sistemi | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
9 | Osmanlı devletinde mali örgüt | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
10 | Osmanlı kamu gelirlerinin sınıflandırılması | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
11 | Osmanlıda kamu gelirlerinin tahsil yöntemleri ve vergileme ilkeleri | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
12 | Osmanlıda kamu harcamalarının sınıflandırılması ve analizi | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
13 | Osmanlıda mali uyumazlıklar ve çözüm yolları | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
14 | Osmanlıda mali bunalımın nedenleri, reformlar ve dış borçlanmanın analizi | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tabakoğlu, A., (1986), Türk Iktisat Tarihi, Dergah Yayinlari, Istanbul |
Ders Kaynakları | 1. Sayin, A.V., (1999), Tekalif Kavaidi, T.C. Maliye Bakanliği ,Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | tarihi mali olayların etkileri ve sonuçlarını yorumlar | |||||||||||
2 | ilk çağlarda mali olayları günümüzdeki gelişmiş biçimleriyle çeşitli yönlerden karşılaştırarak değerlendirir | |||||||||||
3 | vergilemenin ve harcamaların safhalarını tanımlarmısır, | |||||||||||
4 | mısır, hitit, eski roma ve eski yunanda mali olayların temel unsurlarını tanımlar ve karşılaştırır | |||||||||||
5 | Orta çağda mali olay ve düşünceleri karşılaştırır ve değerlendirir | |||||||||||
6 | İslam ülkelerinde mali olay ve kurumları tanımlar ve değerlendirir | |||||||||||
7 | Osmanlıda mali yapıyı, mali örgütü, toprak istemini unsurlarıyla değerlendirir | |||||||||||
8 | Osmanlı?da kamu gelir ve harcamalarını sınıflandırır ve etkileri bakımından karşılaştırır | |||||||||||
9 | Osmanlı?da mali bunalımın nedenlerini, gerçekleştirilen reformları ve Osmanlıda borçlanmanın gelişimini analiz eder | |||||||||||
10 | Türkiye?nin yakın ve uzak mali tarihi ile ilgili önemli olay e gelişmeleri karşılaştırır ve analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |