Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Benzetim | ISE 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı yönetim sistemlerini analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla, Benzetim tekniği kullanarak, model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Benzetime Giriş veTemel Kavramlar, Benzetim model yapısı ve çeşitleri, Rassal Sayı ve Değişken üretimi ve testleri, Veri analizi ve uygunluk testleri, Kuyruk ve Servis sistemlerinde Benzetim, Stok Yönetiminde Benzetim, Bakım ve yenileme yönetimi modelleri, İmalat sistemlerinde Benzetim Modelleme, Benzetim paketleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Benzetim kavramları ve ilişkilerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BENZETİME GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR | |
2 | BENZETİM MODEL YAPISI VE AŞAMALARI | |
3 | KESİKLİ OLAY BENZETİMİ VE MODELLEME YAPILARI | |
4 | BENZETİMDE İSTATİSTİK KONULAR-I | |
5 | BENZETİMDE İSTATİSTİK KONULAR-II | |
6 | YÖNETİM OYUNLARI BENZETİMİ | |
7 | KUYRUK SİSTEMLERİNDE BENZETİM | |
8 | SERVİS SİSTEMLERİ YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
9 | LOJİSTİK SİSTEMLERİ YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
10 | STOK YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
11 | BAKIM YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
12 | İMALAT YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
13 | BENZETİM PAKETLERİ VE PROMODELE GİRİŞ | |
14 | PROMODEL ve ARENA İLE MODELLEME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | Simulation modelling and analysis, Averill M. Law, W. David Kelton Modelling for Management: Simulation in Support of Systems Thinking, George P. Richardson Simulation Modelling (The Wiley series in management and administration) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Benzetim kavramları ve ilişkilerini öğretir | ||||||||||||
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | ||||||||||||
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir | ||||||||||||
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | ||||||||||||
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | ||||||||||||
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | ||||||||||||
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır | ||||||||||||
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |