Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanal Gerçeklik | ISE 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanal gerçeklik uzun yıllardan beri üzerinde çalısılan ve cok sayıda uygulama alanı olan bir araştırma konusudur. Ülkemizde çok fazla çalışılmayan araştırma konularından biridir. Sanal gerçeklik disiplinler arası bir araştırma konusu olup, Bilgisayar mühendisliği, elektronik , Endüstri ve Makina Mühendisliğinin ilgi alanlarına girmektedir. Bu ders mühendislik öğrencilerinin sanal gerçekliği anlamalarını ve kendi mühendislik alanlarına nasıl uygulanabileceği ile ilgili fikirler elde etmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu derste, sanal gerçeklik arayuz teknikleri ve programlanması verilecektir. Ders kapsamında fiziksel arayuz aygıtları, sanal bir dunyayı kontrol ve kumanda etme metodları verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | Anlatım, | |
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanal Gerçekliğe Giriş | |
2 | Algılayıcı teknolojisi | |
3 | Giriş Cihazları | |
4 | Giriş Cihazları | |
5 | Çıkış aygıtları | |
6 | Çıkış aygıtları | |
7 | Bilgisayar Grafiği | |
8 | Bilgisayar Grafiği | |
9 | Sanal Gerçeklik Hesaplama teknikleri | |
10 | Geometrik Modelleme | |
11 | Geometrik Modelleme | |
12 | Fiziksel Modelleme | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | William R. Sherman, Alan Craig “Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design” ISBN: 1558603530, Morgan Kaufmann; 1st edition, CA, USA. 2005. |
Ders Kaynakları | William R. Sherman, Alan Craig,”Virtual Reality Technology,” Second Edition ISBN: 0471360899, Wiley-IEEE Press; 2 edition (June 2003) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanal Gerçeklik temel bilgileri | ||||||||||||
2 | Mühendislikte sanal gerçeklik uygulamaları | ||||||||||||
3 | Bilgisayar grafiğinin kullanımı | ||||||||||||
4 | Mühendislik sistemlerinin modellenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 16 |
2. Ödev | 16 |
3. Ödev | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |