Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bt İle İş Süreç Yönetimi | ISE 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, İş Süreçleri Yönetimi'nin (BPM) tüm yelpazesine giriş sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin beklenen sonucu, öğrencilerin bilgisayar bilimleri ve yönetim perspektiflerini akademik olarak birleştirmeyi başarmalarına yardımcı olurken, BPM kullanarak süreç performansı iyileştirmelerini gerçekleştirilmesine odaklanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu eğitim, süreç tanımlamadan süreç izlemeye kadar tüm İş Süreçleri Yönetimi (BPM) yaşam döngüsünü kapsamakta ve süreç modelleme, analiz, yeniden tasarım ve otomasyon konularını ele almaktadır. İşletme yönetimi, bilgisayar bilimleri ve endüstri mühendisliğinden kavramlar, yöntemler ve araçlar kapsamlı ve disiplinler arası bir yaklaşımla harmanlanmıştır. Slaytlardaki ve metindeki çizimler Object Management Group tarafından tanımlanan ve dünya çapında uygulayıcılar ve satıcılar tarafından yaygın olarak onaylanan BPMN endüstri standardını kullanmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Sürecin öğelerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri / teknikleri açıklayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Süreçler arası ilişkileri kurabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BT ile İş Süreç Yönetimine Giriş | |
2 | Süreç Tanımlama | |
3 | Temel Süreç Modellemesi | |
4 | Gelişmiş Süreç Modellemesi | |
5 | Süreç Keşfi | |
6 | Nitel Süreç Analizi | |
7 | Kantitatif Süreç Analizi | |
8 | Süreç Yeniden Tasarımı | |
9 | Sürece Duyarlı Bilgi Sistemleri | |
10 | Süreç Uygulama | |
11 | Yürütülebilir Süreç Modelleri | |
12 | Süreç İzleme | |
13 | Süreç Otomasyonu: Kavramsaldan Yürütülebilir İş Süreci Modellerin | |
14 | Bir Kurumsal Yetenek Olarak BT ile İş Süreç Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, 2018 2nd edition 2018 |
Ders Kaynakları | Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, 2018 2nd edition 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir | ||||||||||||
2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir | ||||||||||||
3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir | ||||||||||||
4 | Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir | ||||||||||||
5 | Sürecin öğelerini belirleyebilir | ||||||||||||
6 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir | ||||||||||||
7 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir | ||||||||||||
8 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri / teknikleri açıklayabilir | ||||||||||||
9 | Süreçler arası ilişkileri kurabilir | ||||||||||||
10 | Süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilir | ||||||||||||
11 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |