Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Öğrenme ve Ahlak Eğitimi | YBO 529 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşam boyu öğrenme ve ahlak eğitimi arasındaki ilişkiyi, bu ilişkinin öneminin fark edilmesi dersin amaçları arasındadır. Ahlak eğitiminin hayat boyu devam eden bir süreç olduğuna dikkat çekmek de dersin amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği | Yaşam Boyu Öğrenmenin Tanımı ve Tarihsel Süreci, Mevzuatlarda Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme ve Ahlak Eğitimi, Ahlak Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi, Ahlak Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, Ahlak Eğitiminin Önemi, Modern Toplumlarda Değişim ve Ahlak Eğitimi, Medyada Ahlak Eğitimi, Yetişkinlerde Ahlak Eğitimi, Yetişkin Eğitiminde Kavram, Kuram ve Modeller, Yetişkinlerin Ahlak Eğitiminde Kamu Kuruluşlarının Fonksiyonu, Yetişkinlerin Ahlak Eğitiminde Sivil Toplum Kuruluşlarının Fonksiyonu, Yetişkinlerde Ahlak Eğitiminin Geleceği.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmede ahlak eğitiminin önemini fark eder. | ||
2 | Ahlak eğitiminin temel kavramlarını öğrenir ve açıklar. | ||
3 | Ahlak eğitiminin yaşam boyu öğrenmeye katkılarını tartışır. | ||
4 | Yaşam boyu öğrenmede ahlak eğitimi konusunda yeni fikirler üretir. | ||
5 | Modern toplumlardaki değişimi ve bunun ahlak eğitimi üzerindeki etkisini tartışır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Öğrenmenin Tanımı ve Tarihsel Süreci | Literatür Taraması ve Sunum |
2 | Mevzuatlarda Yaşam Boyu Öğrenme | Literatür Taraması ve Sunum |
3 | Yaşam Boyu Öğrenme ve Ahlak Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
4 | Ahlak Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi | Literatür Taraması ve Sunum |
5 | , Ahlak Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | Literatür Taraması ve Sunum |
6 | Ahlak Eğitiminin Önemi | Literatür Taraması ve Sunum |
7 | Modern Toplumlarda Değişim ve Ahlak Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
8 | Medyada Ahlak Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
9 | Yetişkinlerde Ahlak Eğitimi | Literatür Taraması ve Sunum |
10 | Yetişkin Eğitiminde Kavram, Kuram ve Modeller | Literatür Taraması ve Sunum |
11 | Yetişkinlerin Ahlak Eğitiminde Kamu Kuruluşlarının Fonksiyonu | Literatür Taraması ve Sunum |
12 | Yetişkinlerin Ahlak Eğitiminde Sivil Toplum Kuruluşlarının Fonksiyonu | Literatür Taraması ve Sunum |
13 | Yetişkinlerde Ahlak Eğitiminin Geleceği | Literatür Taraması ve Sunum |
14 | Genel Değerlendirme | Öğrenci Raporu ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aksakal, İ. (2001). "Durkheim'in Ahlak Eğitimi ve İdeal Vatandaş Modeli." Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 511-529. Çüçen, A. (2007). Felsefeye Giriş. Bursa: Asa Kitabevi. Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık. Güleç, İ. & Demirhan, S. B. (2012). "Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavramı ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme." Sakarya University Journal of Education, 2 (3), 34-48. Akçaalan, M. & Arslan, S. (2016). Yaşam Boyu Öğrenme: Teori ve Uygulama. Konya: Eğitim Yayınevi. Güçlü, M. ed. (2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Durkheim, E. (2019). Ahlak ve Toplum. İstanbul: Pinhan Yayıncılık. Çetin, F. (2019). Eğitim Fakültesi Öğrencilerini Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Özyeterlik ile İlişkisinin İncelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği). Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilkimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Kaymakcan, R. & Meydan, H. (2020). Ahlak Değerler ve Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları. Demirtaş, Z. (2021). Yetişkinlerde Yaşam Boyu Öğrenme Kültürü. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Güneş, F. & Deveci, T. (2022). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi. Sezgin, S. (2022). Türkiye'de Yaşam Boyu Öğrenme ile İlgili Yayınların Sistematik Literatür Taraması. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmede ahlak eğitiminin önemini fark eder. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Ahlak eğitiminin temel kavramlarını öğrenir ve açıklar. | 4 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Ahlak eğitiminin yaşam boyu öğrenmeye katkılarını tartışır. | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Yaşam boyu öğrenmede ahlak eğitimi konusunda yeni fikirler üretir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Modern toplumlardaki değişimi ve bunun ahlak eğitimi üzerindeki etkisini tartışır. | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |