Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi | YBO 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, eğitim araştırma desenleri üzerinde durarak, varyans analizi yöntemini, planlı ve plansız karşılaştırmalar, çoklu random faktörler, kuvvet analizi, çoklu, loglinear ve logistik regresyon, kovaryans analizi, ve meta analiz gibi konulara genişletebileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde eğitim bilimlerinde bilgisayar destekli istatistik eğitimi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ikiyönlü varyans analizi (ANOVA); Çoklu varyans analizi (MANOVA); Kovaryans analizi; Diskriminant analizi; Küme analizi yöntemlerini bilgisayarda yapmayı öğreneceklerdir. Bu testlerin SPSS programında kullanımı dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Araştırma problemlerine uygun araştırma teknikleri geliştirir | Proje, | |
3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | Proje, | |
4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | Proje, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler | |
2 | Temel istatiksel kavramların gözden geçirilmesi | |
3 | SPSS'e giriş | |
4 | İkiyönlü varyans analizi (ANOVA) | |
5 | Çoklu varyans analizi (MANOVA) | |
6 | Kovaryans analizi | |
7 | Diskriminant analizi, Küme analizi | |
8 | Regresyon | |
9 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
10 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları ve değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balcı, A. (2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk, B. (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Dubai: Sage Publications. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | 5 | |||||||||||
2 | Araştırma problemlerine uygun araştırma teknikleri geliştirir | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||
3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||
4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | ||||||||||||
5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |