Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Öğrenme ve Kitle İletişim Araçları | YBO 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yetişkinlerde yaşam boyu öğrenme sürecinde kitle iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanımına yönelik bilincin oluşturulması dersin önemini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | İletişim, kitle iletişim araçları, teknoloji ve iletişim, yetişkin eğitiminde kitle iletişim araçlarının yeri, yaşam boyu öğrenmede ve yetişkinlere öğretimde kitle iletişim araçlarının rolü, eğitimde kitle iletişim araçlarının etkili kullanımı, kitle iletişim araçları ile uzaktan eğitim, kitle iletişim araçlarının yetişkinler üzerindeki etkileri, kitle iletişim araçları ve informal eğitimin önemi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmede kitle iletişim araçlarının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uzaktan eğitim ile kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kitle iletişim araçlarının yetişkinlerde öğrenme üzerindeki etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim | |
2 | Kitle İletişim Araçları | |
3 | Teknoloji ve İletişim | |
4 | Yetişkin Eğitiminde Kitle İletişim Araçlarının Yeri | |
5 | Yaşam Boyu Öğrenmede Kitle İletişim Araçlarının Rolü | |
6 | Yaşam Boyu Öğrenmede Kitle İletişim Araçlarının Rolü | |
7 | Eğitimde Kitle İletişim Araçlarının Etkili Kullanımı | |
8 | Kitle İletişim Araçları ile Uzaktan Eğitim | |
9 | Kitle İletişim Araçları ile Uzaktan Eğitim | |
10 | Kitle İletişim Araçlarının Yetişkinler Üzerindeki Etkileri | |
11 | Kitle İletişim Araçlarının Yetişkinler Üzerindeki Etkileri | |
12 | Kitle İletişim Araçları ve İnformal Eğitimin Önemi | |
13 | Kitle İletişim Araçları ve İnformal Eğitimin Önemi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Geray, C. (1978). Halk Eğitimi-Halk Eğitimine Giriş -Kitle iletişim araçlarıyla Halk Eğitimi -Türkiye'de Halk Eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi yayınları. Işık, M. ve Erdem, A. (2008). Tüm Yönleriyle Medya ve İletişim. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmede kitle iletişim araçlarının önemini açıklar. | ||||||||||||
2 | Uzaktan eğitim ile kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi yorumlar. | ||||||||||||
3 | Kitle iletişim araçlarının yetişkinlerde öğrenme üzerindeki etkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |