Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Eğitiminde Yaşam Boyu Öğrenme | YBO 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | “Yaşam Boyu Öğrenme” kavramının tam anlamıyla işlevsel bir kavram haline getirilmesi, özellikle kadınların çeşitli çevresel etkenlerden (ailevi sorumluluklar vs.) dolayı yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine gösterdikleri düşük katılım yüzdesini artırmaya yönelik bilincin arttırılması dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Yaşam Boyu Öğrenme Mevzuatları, Halk Eğitimi, Mesleki Eğitim ve Kadın, Girişimcilik ve Kadın, Serbest Zamanın Değerlendirilmesinde Kadınların Tercihleri, Uzaktan Eğitim ve Kadın, Sivil Toplum Kuruluşlarında Kadının Rolü, Kadının Ekonomik Kalkınmadaki Yeri, Kadınların İstihdamı, Kadınların Eğitim Sorunları, Eğitime Katılım Engelleri, Eğitimde Fırsat Eşitliği, Bilgi Toplumunda Kadının Rolü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kadınların toplumsal kalkınmadaki önemini fark eder | Beyin Fırtınası, | |
2 | kadınların eğitimindeki engelleri fark eder | Beyin Fırtınası, | |
3 | kadınların iş yaşamında karşılaştığı zorlukları fark eder | Beyin Fırtınası, | |
4 | kadının toplumsal ve sosyal katılımı için serbest zaman projeleri üretir | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | kadınların iş yaşamında istihdamını arttırıcı yaşam boyu öğrenme projelerine yönelik fikirler geliştirir | Problem Çözme, Gözlem, | |
6 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında kadınların toplumsal ve iş yaşamına katılımını arttıracak yönelik bir eğitim programı önerisi sunar | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Öğrenme Mevzuatları | |
2 | Halk Eğitimi ve Kadın | |
3 | Mesleki Eğitim ve Kadın | |
4 | Girişimcilik ve Kadın | |
5 | Serbest Zamanın Değerlendirilmesinde Kadınların Tercihleri | |
6 | Uzaktan Eğitim ve Kadın | |
7 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Kadının Rolü | |
8 | Kadının Ekonomik Kalkınmadaki Yeri | |
9 | Kadınların İstihdamı | |
10 | Kadınların Eğitim Sorunları | |
11 | Eğitime Katılım Engelleri | |
12 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | |
13 | Bilgi Toplumunda Kadının Rolü | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lordoğlu, K. (1990). Eve İş Verme Sistemi İçinde Kadın İşgücü Üzerine Bir Alan Araştırması. İstanbul: Friedrich Ebert Vakfı. Koray, M. (1993). Çalışma Yaşamında Kadın Gerçekleri. İstanbul: Basisen Eğitim ve Kültür Yayınları. Demiray, E. (2010). Kadın Eğitimi ve Uzaktan Eğitim. İstanbul: Efil Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kadınların toplumsal kalkınmadaki önemini fark eder | ||||||||||||
2 | kadınların eğitimindeki engelleri fark eder | ||||||||||||
3 | kadınların iş yaşamında karşılaştığı zorlukları fark eder | ||||||||||||
4 | kadının toplumsal ve sosyal katılımı için serbest zaman projeleri üretir | ||||||||||||
5 | kadınların iş yaşamında istihdamını arttırıcı yaşam boyu öğrenme projelerine yönelik fikirler geliştirir | ||||||||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında kadınların toplumsal ve iş yaşamına katılımını arttıracak yönelik bir eğitim programı önerisi sunar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|