Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi’Nde Yaşam Boyu Eğitimin Yöneti | YBO 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Eğitim Sistemini tanır ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirir. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslara göre eğitimin ilkeleri, Türk eğitim sisteminin nicel durumu, Türk eğitim sisteminin nitel durumu¸ Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme, Türk eğitim sisteminde yönetici, uzman ve denetici yetiştirme, Türk eğitim sisteminde fırsat eşitliği, Türk eğitim sisteminin finansmanı, Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışır | Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Eğitim Sistemi Kavramları, Eğitim Sisteminin Diğer Sistemlerle İlişkisi, Eğitim Sisteminin Görevleri | |
2 | Türk Millî Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları, Özel Amaçları, İlkeleri | |
4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütsel Yapısı | |
5 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar | |
6 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslara Göre Eğitimin İlkeleri | |
7 | Türk Eğitim Sisteminin Nicel Durumu | |
8 | Türk Eğitim Sisteminin Nitel Durumu | |
9 | Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme | |
10 | Türk Eğitim Sisteminde Yönetici, Uzman ve Denetici Yetiştirme | |
11 | Türk Eğitim Sisteminde Fırsat Eşitliği | |
12 | Türk Eğitim Sisteminin Finansmanı | |
13 | Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başaran, İbrahim.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimini anlatır | ||||||||||||
2 | Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısını açıklar | ||||||||||||
3 | Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkelerini sıralar | ||||||||||||
4 | Türk eğitim sisteminin nicel ve nitel durumunu tartışır | ||||||||||||
5 | Avrupa birliği sürecinde Türk Eğitim Sistemini tartışır | ||||||||||||
6 | Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve fırsat eşitliği kavramlarını tartışır | ||||||||||||
7 | Türk eğitim Sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |