Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Web Madenciliği | YBS 262 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Özellikle COVİD-19 pandemi döneminde değişen ve dönüşen ticaret ve alışveriş alışkanlıkları beraberinde elektronik ticarete olan ilgiyi arttırmıştır. Bu ilgi piyasaya irili ufaklı e-ticaret firmalarının çıkmasını ya da daha önce varoldukları bu piyasada pazar paylarını arttırmayı zorunlu kılmıştır. Artan rekabet ortamında farkedilebilirlik çalışmaları e-ticaret firmaları için hayati öneme sahiptir. Bu noktada tüketicilerin ihtiyaçlarının tedariği sürecini tetikleyen arama motorları üzerinden firmalara erişim ve firma tercihlerini arama motorlarında ilk sıralarda yer alarak yönlendirmeye çalışan firmalar için web yapı madenciliği büyük önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders sonunda web yapı madencliği bilgisi ile e-ticaret ve diğer web siteleri üzerinden aramalarda ön planda nasıl yer alınacağını öğrenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Web Yapı Madenciliği kavramını bilir. | ||
2 | Sektör ve hedef kitlenin istek ve ihyaçlarının farkındalığını kavrar. | ||
3 | Sektör ve hedef kitlenin istek ve itiyaçlarının farkındalığı kapsamında bu ihtiyaçlara çözüm önerileri sunar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri madenciliği nedir? Veri madenciliği türleri ve web yapı madenciliği nedir? Arama motoru nedir? Arama motoru türleri, Arama motoru optimizasyonu | |
2 | Domain ve sunucu temelli web yapı madenciliği | |
3 | Anahtar kelime analizi | |
4 | Site içi ve site dışı arama motoru optimizasyonu | |
5 | İçerik temelli arama motoru optimizasyonu | |
6 | Arama motoru optimizasyonu stratejileri | |
7 | Sosyal Medya ve arama motoru optimizasyonu ilişkisi | |
8 | Arasınav | |
9 | Mobil arama motoru optimizasyonu | |
10 | Kullanıcı deneyimi ve arama motoru optimizasyonu | |
11 | Google sayfa deneyimi ve Core Web Vitals | |
12 | WordPress’te arama motoru optimizasyonu ve OpenChart | |
13 | Google algoritmaları ve manuel işlemler, Google Search Konsol, Google Analytics | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders içeriği kapsamında farklı kaynaklardan hazırlanan notlar. |
Ders Kaynakları | Çakır, E. 2021. Stratejik SEO Eğitim Kitabı. Piyasa temelli SEO uygulama örnekleri
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Web Yapı Madenciliği kavramını bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Sektör ve hedef kitlenin istek ve ihyaçlarının farkındalığını kavrar. | |||||||||
3 | Sektör ve hedef kitlenin istek ve itiyaçlarının farkındalığı kapsamında bu ihtiyaçlara çözüm önerileri sunar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |