Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Python | YBS 256 | 4 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Python hakkında genel bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Python için ara yüz kullanmak, Python ile basit seviyede uygulamalar geliştirebilmek, IOT uygulamaları hakkında başlangıç seviyesinde bilgi sahibi olmak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Python veri tiplerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | Python kontrol yapılarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
4 | Python tekrar yapılarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
5 | Python' da Listeleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
8 | Python' da dosya sistemini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
9 | Python' da Modül yapısını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama ve Python Python Nasıl Çalışır? | |
2 | Değişkenler, İfadeler, Deyimler İşlevler Argümanlar ve Parametreler | |
3 | İsim Alanları (NameSpace) Mantıksal İşleçler İç İçe Döngüler | |
4 | Listeler ve İterasyon Nesneler ve Özellikleri Listelerde Arama | |
5 | Cümleler (String) ve Dosyalar Tüpler ve Sözlükler İstatistikler | |
6 | Menüler Modüller Rastgele Sayı Modülü | |
7 | Sınıflar Veritabanı Web Programcılığı | |
8 | PyQt'ye Giriş Qt Kaynak Dosyaları | |
9 | Vize Haftası | |
10 | Diyaloglar Düzenler Çoklu Dokümanlar ile Çalışmak | |
11 | PyQt Dosyaları PyQt ve Python Veri Tipleri Olaylar, Pano ve Sürükle Bırak | |
12 | Çizimler Kalem ve Fırça Geometrik Şekiller Qt Designer | |
13 | Raspberry Pi Uygulamaları | |
14 | Temel Ayarlar ve Basit Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | PYTHON, Mustafa BAŞER Raspberry Pi ve Python ile IOT Uygulamaları, Güray YILDIRIM |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Python kodları yazabileceği ara yüzler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||
2 | Python veri tiplerini bilir. | |||||||||
3 | Python kontrol yapılarını bilir. | |||||||||
4 | Python tekrar yapılarını bilir. | |||||||||
5 | Python' da Listeleri bilir. | |||||||||
6 | Python' da Tüpler ve Sözlükleri bilir. | |||||||||
7 | Python' da Nesne yapısını bilir. | |||||||||
8 | Python' da dosya sistemini bilir. | |||||||||
9 | Python' da Modül yapısını bilir. | |||||||||
10 | Python^da veri saklayabiliir/kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 12 |
2. Ödev | 12 |
3. Ödev | 12 |
1. Ara Sınav | 64 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |