Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret YBS 362 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, elektronik ticaretin temel kavramları, yeni ekonomi ve is modelleri ve elektronik
ticaretin farklı boyutları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ders ile elektronik ticareti çevreleyen hızlı yayılan gelişmeler, E-ticaretin işletme stratejilerini ve organizasyon yapısını şekillendirmesi, E-ticaretin tüm sektörler ve pazarlar üzerindeki önemli etkisi, E-ticaretin tarihi, E-ticaretin ilk uygulamalarında yapılan hatalar, E-ticaretin bugünkü kullanımı gibi konularda tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

İşletmelerin klasik genel merkezinin, şubelerinin ve ofislerinin bulunması yanında hiçbir ofis veya merkezi olmayan ve yeni ekonomide sanal organizasyonlar diye adlandırılan e-ticaret şirketler ve bunların işleyişi dersin konusunu oluşturmaktadır. Ders özellikle şirketten-şirkete, şirketten-müşteriye ve müşteriden-müşteriye e-ticaret çeşitlerini, bunların yönetsel ve teknik konularını, ayrıca bu şirketlerin gelecekteki önemlerini belirten bir içeriğe sahiptir. Teknik olarak öğrenciler bu derste, sistem analizi-veritabanı-telekomünikasyon konularının entegrasyonu, örgüt bilimi ve e-ticaret geliştirmek için gereken diğer alt disiplinleri öğreneceklerdir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 E-Ticaret konsepti Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 E- Ticaret türleri Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Stratejik yönetim açısından e-ticaret Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri Gözlem, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 E-Ticaretin özgün karakteristikleri Gözlem, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi Gözlem, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler Gözlem, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-Ticaret, elektronik iş kavramları 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
2 Dijital dünyamızda yeni ortaya çıkan iş modelleri 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
3 Elektronik ticaret stratejileri 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
4 Online hizmetler 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
5 E-ticarette ilişkiler 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
6 E-Ticaret teknolojileri 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
7 E-Pazarlama ve E-Ödeme kavram ve yöntemleri 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
8 ARA SINAV
9 Elektonik ticaret önündeki engeller 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
10 Elektronik ticaretin hukuksal boyutu 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
11 Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
12 Mobil ticaret 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
13 Gelişmekte olan trendler ve eğilimler 1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill. 2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir.

Ders Kaynakları

1-) Whiteley, D. (2000). E-Commerce, Strategy, Technologies and Applications, London, McGraw Hill.
2-) Özmen, Şule. (2009). E-Ticaret: Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 E-Ticaret konsepti
2 E- Ticaret türleri
3 Stratejik yönetim açısından e-ticaret
4 Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri
5 E-Ticaretin özgün karakteristikleri
6 E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi
7 E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5