Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küresel Şirketlerde Ürün Yönetimi (Sektör) ISF 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN
Dersi Verenler BURCU GÜR YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra GARİP

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye küresel pazarlarda aktif olan şirketlerin stratejik hedeflerine ulaşmak için uyguladıkları Ürün Yönetimi süreçlerini ve araçlarını açıklamak, bunları iş hayatından örneklerle öğrenmesini sağlamaktır. Bununla beraber, Ürün Yönetiminin oluşum içerisindeki rolü, pozisyonu, organizasyon ve fonksiyonel yapısı hakkında bilgi verilmesi ve bu alanda çalışmayı isteyen bir öğrencinin edinmesi gereken yetkinlikler hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Bu derste Ürün Yönetiminin küresel şirketlerde pazarlama fonksiyonları arasındaki yeri, süreçleri, diğer birimlerle ilişkisi ve çıktıları incelenir. Bu bağlamda, bir Ürün Yöneticisinin yaptığı çalışmaların kapsamı süreçlerle ve farklı sektörlerden örneklerle derste incelenerek açıklanır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ürün Yönetiminin kapsamını, amaçlarını ve araçlarını öğrenir. Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Ürün Yönetiminin küresel şirketlerdeki pozisyonu, örgüt şeması içindeki yeri ve hiyerarşileri hakkında bilgi edinir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Ürün Yöneticisinin yetkinlikleri, sorumluluk ve görev alanları hakkında bilgi edinir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
4 Ürün yaşam eğrisini, ürün başarı kriterlerini ve bunların ürün gamı planlamasına etkisini öğrenir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
5 Küresel şirketlerde Ürün Gamı Planlanması ve Yönetimi süreçlerini öğrenir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
6 Küresel Ürün Gamını belirlerken dikkat edilmesi gereken Şirket İçi ve Şirket Dışı unsurları öğrenir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
7 Ürünün özellikleri ve değer önerisi ile farklı coğrafya ve pazarlarda fiyat pozisyonlandırılmasının ve satış planlamasının nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
8 Ürün gamı ile derlenen verilerin, küresel şirketlerde kullanılan bütçe, kar-zarar analizleri gibi orta ve uzun vadeli planlara katkısı hakkında bilgi sahibi olur. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
9 Yerel ve küresel pazarlarda yeni ürün devreye alma, ürün tutundurulması ve gamdan çıkarılması süreçlerinde dikkat edilecek unsurları öğrenir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
10 Ürün Yönetiminin şirket sürdürülebilirliğine etkisi ve katkısı hakkında fikir sahibi olur. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ürün Yönetimi – Temel Kavramlar Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
2 Küresel Şirketlerde Ürün Yönetiminin Organizasyondaki Yeri ve Fonksiyonu Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
3 Ürün Yöneticisi kimdir? Yetkinlikler ve Görevler Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
4 Ürün Yaşam Döngüsü Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
5 Küresel Pazarlarda Ürün Yönetmenin Fırsat ve Zorlukları Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
6 Farklı Pazarları ve İhtiyaçları Anlamak, Hedef Kitle ve İçgörü Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
7 Küresel Şirketlerde Ürün Başarı Kriterleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
8 Ara Sınav
9 Ürün Stratejisi, Yol Haritası, Ürün Gamı Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
10 Küresel Ürün Gamını belirlerken dikkat edilmesi gereken Şirket İçi ve Şirket Dışı unsurlar Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
11 Ürün gamı verilerinin Orta ve Uzun Vadeli Küresel Şirket Planlarına katkısı Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
12 Farklı coğrafyalarda yeni ürün devreye alma ve lansman aktiviteleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
13 Yerel ve küresel pazarlarda ürün yaşam döngüsünün entegre yönetimi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
14 Ürün Yönetimi ile Küresel Şirketlerde Sürdürülebilirlik Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, 2010, Beta Yayınevi, ISBN: 9789753958609

Ömer Akat, Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, 2012, Ekin Yayınevi, ISBN: 9786055335427

Remzi Altunışık & Şuayip Özdemir & Ömer Torlak, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, ISBN: 9786052426425

Hakan Tetik, Ezber Bozan Ürün Yönetimi, 2015, Modus Kitap, ISBN: 9786056568619  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Ürün Yönetiminin kapsamını, amaçlarını ve araçlarını öğrenir.
2 Ürün Yönetiminin küresel şirketlerdeki pozisyonu, örgüt şeması içindeki yeri ve hiyerarşileri hakkında bilgi edinir.
3 Ürün Yöneticisinin yetkinlikleri, sorumluluk ve görev alanları hakkında bilgi edinir.
4 Ürün yaşam eğrisini, ürün başarı kriterlerini ve bunların ürün gamı planlamasına etkisini öğrenir.
5 Küresel şirketlerde Ürün Gamı Planlanması ve Yönetimi süreçlerini öğrenir.
6 Küresel Ürün Gamını belirlerken dikkat edilmesi gereken Şirket İçi ve Şirket Dışı unsurları öğrenir.
7 Ürünün özellikleri ve değer önerisi ile farklı coğrafya ve pazarlarda fiyat pozisyonlandırılmasının ve satış planlamasının nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur.
8 Ürün gamı ile derlenen verilerin, küresel şirketlerde kullanılan bütçe, kar-zarar analizleri gibi orta ve uzun vadeli planlara katkısı hakkında bilgi sahibi olur.
9 Yerel ve küresel pazarlarda yeni ürün devreye alma, ürün tutundurulması ve gamdan çıkarılması süreçlerinde dikkat edilecek unsurları öğrenir.
10 Ürün Yönetiminin şirket sürdürülebilirliğine etkisi ve katkısı hakkında fikir sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 2 12 24
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5