Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri ISL 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır, grup davranışının dinamiklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Kültür, değerler, inançlar ve tutumlar hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Gruplar ve Grup Türleri ile Duygular ve Heyecanlar konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Öğrenme ve Öğrenme Kuramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış Bilimlerine Giriş Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
2 Motivasyon ve Motivasyon teorileri Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
3 Tutumlar Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
4 Algılama ve Algılama Hataları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
5 Atfetme Süreci ve Atfetme Hataları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
6 Öğrenme ve Öğrenme Kuramları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
7 Kültür ve Davranış Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
8 Kişilik ve Kişilik Kuramları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
9 ARASINAV
10 Gruplar ve Grup Çeşitleri Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
11 İnançlar, Değerler ve Tutumlar Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
12 Duygular ve Kontrolü Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
13 Sosyal Etki ve Uyma Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
14 Davranış Bilimlerinde Güncel Konular Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
Kaynaklar
Ders Notu

Güney Salih (2015) Davranış Bilimleri, Nobel, Ankara.

Tutar H. (eds) (2013) Davranış Bilimleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara

 

Ders Kaynakları

Akgemici, T., Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. (2014), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Eğitim Kitabevi Yayınları

Eroğlu, F. (2015), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları

Robbins, S. P. (2001). Organizational behavior. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar.
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır.
3 Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır, grup davranışının dinamiklerini açıklar
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder.
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar.
6 Kültür, değerler, inançlar ve tutumlar hakkında bilgi sahibidir.
7 Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar.
8 Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar
9 Gruplar ve Grup Türleri ile Duygular ve Heyecanlar konularını açıklar.
10 Öğrenme ve Öğrenme Kuramlarını açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 5 3 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5