Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması ISL 463 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur Anlatım, Beyin Fırtınası,
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 Gelir yönetimi kavramını bilir, analiz eder ve uygular Anlatım, Beyin Fırtınası,
9 Pazarlama stratejilerini bilir ve uygular. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet pazarlamasına giriş Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
7 Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
8 Hizmetlerin fiyatlandırılması Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
9 ARASINAV Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
10 Gelir Yönetimi (Yield management) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
11 Hizmet sektöründe arz yönetimi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
12 Hizmet sektorunde talep yönetimı Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
13 Müşteri tutma yolları Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
14 Örnek olaylar Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Kaynaklar
Ders Notu

Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Ders Kaynakları

Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular
8 Gelir yönetimi kavramını bilir, analiz eder ve uygular
9 Pazarlama stratejilerini bilir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 5 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5