Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Bilgi Sistemleri SAY 206 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMAL SEZER
Dersi Verenler Prof.Dr. CEMAL SEZER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, örgütlerde bilgi yönetiminin önemi ve kullanımına ilişkin bir anlayış geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde Bilgi yönetimi süreci, Bilgi Yönetimi Araçları, bilgi yönetimi ve örgüt kültürü arasındaki etkileşim, Bilgi Yönetimi uygulama stratejileri yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgi, sistem, iş sistemi ve bilgi sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Bilgi sistemi türlerini ve bileşenlerini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sağlık bilgi sistemi ve türlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sağlık bilgi sistemlerini güncel gelişmeler ve bilgi güvenliği ile ilişkilendirebilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Sistem Modelleri
3 İş Sistemleri
4 Bilgi Kavramı ve Düzeyleri
5 Veri İşleme ve Türleri
6 Veri İşleme Sistemleri
7 Bilgi Teknolojileri ve Unsurları
8 Hastane Bilgi Sistemleri
9 ARASINAV
10 Sağlık/ Yönetim Bilgi Sistemleri
11 Sağlık Klinik Bilgi Sistemleri
12 Sağlık Klinik Bilgi Sistemleri
13 E-Sağlık
14 Sağlık Bilgi Sistemleri ve Etik
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları

Ders Kaynakları

Bali, R. K. (2005). Clinical knowledge management : opportunities and challenges. Hershey, PA: Idea Group Pub.
Bali, R. K., & Dwivedi, A. (2007). Healthcare knowledge management : issues, advances and successes. New York ; London: Springer.
Hislop, D. (2009). Knowledge management in organizations : a critical introduction (2nd ed.). Oxford ; New York: Oxford University Press.
Jennex, M. E. (2005). Case studies in knowledge management. Hershey PA: Idea Group Pub. Riaño, D., & K4CARE (Project). (2008). Knowledge management for health care procedures : from knowledge to global care, AIME 2007 Workshop K4CARE 2007, Amsterdam, The Netherlands, July 7, 2007, revised selected papers. Berlin ; New York: Springer.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Bilgi, sistem, iş sistemi ve bilgi sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. 5
2 Bilgi sistemi türlerini ve bileşenlerini tanımlayabilir.
3 Sağlık bilgi sistemi ve türlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir
4 Sağlık bilgi sistemlerini güncel gelişmeler ve bilgi güvenliği ile ilişkilendirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 6 5 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
dersAKTSKredisi 5