Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kenelerin Sağlık ve İktisadi Önemi | BIY 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin kenelerin sağlık ve iktisadi önemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve konu ile ilgili son makalelerin incelenmesi |
Dersin İçeriği | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonlar, kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler, kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar, kene tifüsleri, kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar, kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar, Kırım Kongo kanamalı ateşi, Lyme hastalığı, kene felci, kene sokması tepkisi, kenelerle taşınan ve bulaşan protozonlar, kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma, kenelerin ekonomik önemi. Konu ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonların öğrenilmesi | Anlatım, | |
2 | Kenelerin ekonomik öneminin kavratılması | Anlatım, | |
3 | kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler, kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar, kene tifüslerin ögretilmesi | Anlatım, | |
4 | kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar, kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar, Kırım Kongo kanamalı ateşi, Lyme hastalığı, kene felci, kene sokması tepkisi, kenelerle taşınan ve bulaşan protozonların ögretilmesi | Anlatım, | |
5 | kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma | Anlatım, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonlar | |
2 | Kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler | |
3 | Kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar | |
4 | Kene tifüsleri | |
5 | Kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar | |
6 | Kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar | |
7 | Kırım Kongo kanamalı ateşi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Lyme hastalığı | |
10 | Kene felci, kene sokması tepkisi | |
11 | Kenelerle taşınan ve bulaşan protozonlar | |
12 | Kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma | |
13 | Kenelerin ekonomik önemi | |
14 | Konu ile ilgili güncel makalelerin incelenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akarlar ve insan hastalıkları ders notları G Tanır, Ş Özgelen, N Tuygun 2008. Kenelerin Biyolojik Özellikleri, Kenelerle Bulaşan Hastalıklar ve Türkiye?deki Epidemiyolojik Veriler. Çocuk Enf Derg 2008; 3: 117-23 A Gargılı 2009. Kenelerin vektörlüğü ve türkiye?de durum Aknem Derg. 23(Ek 2):249-252 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsana kene ile bulaşan infeksiyonların öğrenilmesi | |||||||
2 | Kenelerin ekonomik öneminin kavratılması | |||||||
3 | kenelerle taşınan ve bulaşan arbo virüsler, kenelerle taşınan ve bulaşan rikketsiozlar, kene tifüslerin ögretilmesi | |||||||
4 | kenelerle taşınan ve bulaşan bakteriozlar, kenelerle taşınan ve bulaşan spirillozlar, Kırım Kongo kanamalı ateşi, Lyme hastalığı, kene felci, kene sokması tepkisi, kenelerle taşınan ve bulaşan protozonların ögretilmesi | |||||||
5 | kenelerle mücadele, insektisitler, repellent kullanma | |||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |