Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Gelişim Biyolojisi BIY 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ
Dersi Verenler Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Döllenme, yarılma, gastrülasyon, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi

Dersin İçeriği

Döllenme, yarılma ve tipleri , gastrülasyon ve tipleri, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gametogenez-Germ Hücreleri Anlatım,
2 Döllenme Anlatım,
3 Segmentasyon Anlatım,
4 Gastrulasyon Anlatım,
5 Nörulasyon Anlatım,
6 Mezoderm Oluşumu Anlatım,
7 Morfogenetik Hareket Düzenekleri Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
8 Hücre Adhezyon Molekülleri Anlatım,
9 Ara Sınav Anlatım,
10 Ontogenez-Filogenez Anlatım,
11 Cinsel farklılaşma Anlatım,
12 Malformasyon Nedenleri Anlatım,
13 Teratolojik Etkenler Anlatım,
14 Kök Hücre Anlatım,
15 Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gametogenez-Germ Hücreleri
2 Döllenme
3 Segmentasyon
4 Gastrulasyon
5 Nörulasyon
6 Mezoderm Oluşumu
7 Morfogenetik Hareket Düzenekleri
8 Hücre Adhezyon Molekülleri
9 Ontogenez-Filogenez
10 Cinsel farklılaşma
11 Malformasyon Nedenleri
12 Teratolojik Etkenler
13 Kök Hücre
14 Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri
Kaynaklar
Ders Notu

Ünal, G. Hayvan Embriyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım. 2007

Ders Kaynakları

1) Tabakoğlu-Oğuz, A. Hayvan Embriyolojisi. İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi. 2001
2) Beddington, R., Jessell, T., Lawrence, P., Meyerowitz, E., Smith, J. Principles of Development. Oxford University Press. 2002.
3) Tickle, C. Patterning in Vertebrate Development. Oxford University Press. 2003
4) Ünal, G. Hayvan Embriyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım. 2007

5)Wolpert, L. Principles of Develoment. Oxford Press. 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Gametogenez-Germ Hücreleri
2 Döllenme
3 Segmentasyon
4 Gastrulasyon
5 Nörulasyon
6 Mezoderm Oluşumu
7 Morfogenetik Hareket Düzenekleri
8 Hücre Adhezyon Molekülleri
9 Ara Sınav
10 Ontogenez-Filogenez
11 Cinsel farklılaşma
12 Malformasyon Nedenleri
13 Teratolojik Etkenler
14 Kök Hücre
15 Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 15 15
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6