Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genetikte Özel Konular | BIY 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genetikteki temel kavramlar detaylı olarak açıklanacak, genetiğin farklı alanlarla ilişkisi, kanser, apoptozis gibi hücresel olayların genetik ile ilişkisi, genetikte yeni gelişmeler ve etik konusu açıklanacaktır. |
Dersin İçeriği | Kromatin, kromozom, heterokromatin, kinetokor, sentromer organizasyonu, telomerler, kanser ve genetik, kanser ve çevre, kök hücre, gelişim genetiği, apoptozis. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kromatin | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kromozomlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Heterokromatin | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Heterokromatinin etki ve fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kinetokor | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Telomerler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Kanser ve genetik | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | |
10 | Kanser ve çevre | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
11 | Kök hücre çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
12 | Gelişim genetiği | Anlatım, | |
13 | Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
14 | Genetik ve Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
15 | Genetik araştırmalarda etik | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kromatin | |
2 | Kromozomlar | |
3 | Heterokromatin | |
4 | Heterokromatinin etki ve fonksiyonları | |
5 | Kinetokor | |
6 | Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin | |
7 | Telomerler | |
8 | Kanser ve genetik | |
9 | Kanser ve çevre | |
10 | Kök hücre çalışmaları | |
11 | Gelişim genetiği | |
12 | Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü | |
13 | Genetik ve Davranış | |
14 | Genetik araştırmalarda etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Genetik. W. S. Klug and M.R. Cummings, Ed. Cihan Öner. Palme Yayıncılık, 2002. 2. Genetik. A. N. Bozcuk. Palme Yayıncılık, 2000. 3. Human Molecular Genetics 2. T. Strachan, A.P. Read. Willey and Sons Publication,2000. 4. Chromatin: Structure and Function. A. Wolffe. Academic Press, 1992. 5. Heterochromatin: Molecular and Structural Aspects. Ed. R.S. Verma. Cambridge University Press, 1988. 6. Hücre Çekirdeği ve Kromozomlar. S. Karol, Z. Suludere. Gazi Üniversitesi Yayınları,173: 24, 1992. 7. The Telomere. D. Kipling. Oxford University Press, 1995. 8. Cancer: Genetics and the Environment. Ed. H.L. Bradlow, J. Fishman, M.P. Osborne.Annals of the New York Academy of Sciences, Vol. 833, 1997. 9. Carcinogenicity and Pesticides: Principles, Issues and Relationships. Ed. N.N. Ragsdale, R.E. Menzer. ACS Symposium Series 414, 1989. 10. Apoptosis: The Molecular Biology of Programmed Cell Death. Ed. M.D. Jacobson, N.McCarthy. Oxford University Press, 2002. 11. Biology Today. E.C. Minkoff, P.J. Baker. Garland Sciences Press, 2004 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kromatin | |||||||
2 | Kromozomlar | |||||||
3 | Heterokromatin | |||||||
4 | Heterokromatinin etki ve fonksiyonları | |||||||
5 | Kinetokor | |||||||
6 | Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin | |||||||
7 | Telomerler | |||||||
8 | Kanser ve genetik | |||||||
9 | Ara Sınav | |||||||
10 | Kanser ve çevre | |||||||
11 | Kök hücre çalışmaları | |||||||
12 | Gelişim genetiği | |||||||
13 | Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü | |||||||
14 | Genetik ve Davranış | |||||||
15 | Genetik araştırmalarda etik |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |