Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balkanlarda Milliyetçiliğin Yükselişi | ORT 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL GÜNDOĞDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | On dokuzuncu yüzyılda yükselişe geçen milliyetçilik akımları Balkan tarihinde yeni bir dönemin kapısını açtı ve Osmanlı hakimiyetine karşı mücadele etti. Bu ders öğrencilere Batı Avrupa’dan farklı bir şekilde ortaya çıkan Balkan milliyetçiliğin sebeplerini, içeriğini ve neden olduğu sonuçları öğretecektir. |
Dersin İçeriği | Osmanlı İmparatorluğu’nun bir parçası olan Balkan coğrafyasında 1815-1878 tarihleri arasında yükselen milliyetçi akımlar hakkında öğrencileri bilgilendirmek, bağımsızlığa giden süreci analiz etmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1815-1878 dönemi Balkan tarihi hakkında öğrencilere bilgi vermek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Balkan milletlerinin Osmanlıdan nasıl bağımsız kazandıkları tartışmak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | L. S. Stavrianos, The Balkans since 1453 (London, 1958) M. Mazower, The Balkans: A Short History (New York, 2002) D. Brewer, The Greek War of Independence (New York, 2011) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1815-1878 dönemi Balkan tarihi hakkında öğrencilere bilgi vermek. | ||||||||||
2 | Balkan milletlerinin Osmanlıdan nasıl bağımsız kazandıkları tartışmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|