Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlılarda Yönetim ve Organizasyon (1300-1750) OMM 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÜMİT EKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fatma KOÇAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Osmanlı Devleti´nde yönetim ve örgütlenmenin tanınması

Dersin İçeriği

Osmanlı Devleti´nin yapısı, kurumları ve teşkilatı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap,
2 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı Devleti´nde Yönetim Organizasyonu ve Hanedan
2 Osmanlı Sisteminin Özü: Timar
3 Osmanlı Sarayı: Enderun ve Bîrun
4 Divan-ı Hümayun
5 Osmanlı Ordusu: Merkez Kuvvetleri
6 Osmanlı Ordusu: Taşra Kuvvetleri
7 Osmanlı Deniz Gücü (1300-1600)
8 Osmanlı Deniz Gücü (1600-1750)
9 ARASINAV
10 Osmanlı Bürokrasisi: Kalemiye
11 Osmanlı Maliye Teşkilatı
12 Osmanlı İlmiye Teşkilatı
13 Klasik Dönem Islahat Hareketleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

yok

Ders Kaynakları

[1] Halil İNALCIK, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600)
[2] Ö. L. BARKAN, ?Timar? İA, Cilt 12/1, sf. 286-333.
[3] İ.Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti?nin Saray Teşkilatı
[4] M. Ali ÜNAL, Osmanlı Müesseseleri Tarihi
[5] Abdülkadir ÖZCAN, Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, Cilt 1, Ed. E. İhsanoğlu
[6] İdris BOSTAN, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği
[7]Daniel PANZAC, Yelkenli Gemilerin Altın Çağında Osmanlı Donanmasına İnsan Gücünün Sağlanması (1660-1850)
[8]Cornell FLEISCHER, Tarihçi Mustafa Âli: Bir Osmanlı Aydın ve Bürokratı 1541-1600
[9] Carter FINDLEY, Kalemiyeden Mülkiyeye
[10] İ.Hakkı UZUNÇARŞILI, Osmanlı Devleti?nin İlmiye Teşkilatı
[11] Mehmet ÖZ, Osmanlı?da Çözülme ve Gelenekçi Yorumları, İstanbul 1997.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6