Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cumhuriyet Dönemi Tarihi Metin İncelemeleri | TCT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti tarihi metinlerini okuma ve anlama yeteneklerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Cumhuriyet dönemi tarihi belgelerinin detaylı ve gelişmiş incelemesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemine ait matbu resmi vesikalar, vd. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vd. alanlardaki her çeşit eseri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Üst sınıflarda görülecek olan matbaa öncesi el yazısı vesikalarla ilgili derslerin alt yapısını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Klasik edebiyatımıza ait eserleri inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinleri, mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazılar vd. alanlardaki bilgi, belge ve dökümanı kavrar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Kültürel, toplumsal vd. tarihi irtibatın kurulması ve sürekliliği çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin analizi, belgelerin temel özellikleri ve kullanımı | |
2 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin detaylı incelemesi | |
3 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin detaylı incelemesi | |
4 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin detaylı incelemesi | |
5 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin detaylı incelemesi | |
6 | Cumhuriyet devriyle ilgili belgelerin detaylı incelemesi | |
7 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
8 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
11 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
12 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
13 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
14 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi Belgeleri Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Arşivi Belgeleri Türk Tarih Kurumu Arşivi Belgeleri Başbakanlık Osmanlı Arşivi Belgeleri Genelkurmay Askerî Tarih ve Stratejik Etüt Dairesi Başkanlığı Arşivi (ATASE) Belgeleri Documents I, II, III. Harp Tarihi Vesikaları Dergisi/Askerî Tarih Belgeleri Dergisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemine ait matbu resmi vesikalar, vd. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vd. alanlardaki her çeşit eseri anlar | ||||||||||
2 | Üst sınıflarda görülecek olan matbaa öncesi el yazısı vesikalarla ilgili derslerin alt yapısını analiz eder | ||||||||||
3 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını kavrar | ||||||||||
4 | Klasik edebiyatımıza ait eserleri inceler | ||||||||||
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinleri, mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazılar vd. alanlardaki bilgi, belge ve dökümanı kavrar | ||||||||||
6 | Kültürel, toplumsal vd. tarihi irtibatın kurulması ve sürekliliği çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |