Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devletinin Yeniden Yapılanma Problemleri | YAK 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devletinin çöküş sürecinde devletin yeniden yapılanma problemlerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinin toplum yapısı ve özellikleri. Avrupadaki gelişmeler. III. Selim ve II. Mahmud Devri yenileşme hareketleri, Tanzimat Fermanı. Fermanın hukuki nitelikleri ve Tahlili. Tanzimat Döneminde kanunlaştırma çalışmaları. Islahat Fermanı. Tanzimata tepkiler. Siyasal örgütlerin kurulması. Meşrutiyet yönetimine geçiş. Meşrutiyet Dönemi yeniden yapılanma çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devlet yapısını tanıtır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İlk Reform belgeleri ve reformların gelişmesindeki iç ve dış engellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | III. Selim ve II. Mahmut döneminde yapılan yeniliklerini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Fransız İhtilalinin Osmanlı reformlarına etkilerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Temel hak ve özgürlükleri esas alan Hukuka dayalı çağdaş yeni bir düzenleme amaçlayan Tanzimat Fermanını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Farklı unsurlardan oluşan Osmanlı devletinin toprak bütünlüğünü ve bağımsızlığını muhafaza edebilmek için giriştiği köklü reform hareketlerine Avrupanın güçlü devletlerinin desteğinin sağlanması için uyguladığı politikalarını öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Askeri, Ekonomik, sosyal ve yönetim alanlardaki aksaklıkları ortadan kaldırıp, Güçlü bir yönetim düzeni kurarak, Devleti dağılmaktan kurtarmayı amaçlayan girişimleri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devlet Yapısının Tahlili | |
2 | Avrupadaki gelişmeler ve Osmanlı Devleti. | |
3 | İlk Reform Belgeleri | |
4 | Reformların gelişmesindeki iç ve dış engeller. | |
5 | III. Selim ve Nizam-ı Cedid Harekatı. | |
6 | IV. Mustafanın saltanata gelişi ve Şeri Hüccetin hazırlanması; Sened-i İttifak ve Ayanlar | |
7 | II. Mahmut döneminde Yeniçeri Ordusunun kaldırılması: Vaka-i Hayriye ve yönetim ile eğitim alanında yapılan yenilikler. | |
8 | Tanzimat Fermanını gerekli kılan iç ve dış gelişmeler ve Fermanın hukuki nitelikleri ve Tahlili. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tanzimat Döneminde kanunlaştırma çalışmaları. | |
11 | Kırım Savaşı, Paris Kongresi ve Islahat Fermanı. | |
12 | Tanzimata Tepkiler ve Siyasal örgütlerin kurulması. | |
13 | Meşrutiyet yönetimine geçiş ve Meşrutiyet Dönemleri yenileşme hareketleri. | |
14 | Ekonomik ve toplumsal değişmeler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Necdet Hayta ve Uğur Ünal, Osmanlı Devletinde Yenileşme Hareketleri, Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devlet yapısını tanıtır | ||||||||||
2 | İlk Reform belgeleri ve reformların gelişmesindeki iç ve dış engellerini kavrar | ||||||||||
3 | III. Selim ve II. Mahmut döneminde yapılan yeniliklerini inceler | ||||||||||
4 | Fransız İhtilalinin Osmanlı reformlarına etkilerini öğretir | ||||||||||
5 | Temel hak ve özgürlükleri esas alan Hukuka dayalı çağdaş yeni bir düzenleme amaçlayan Tanzimat Fermanını inceler | ||||||||||
6 | Farklı unsurlardan oluşan Osmanlı devletinin toprak bütünlüğünü ve bağımsızlığını muhafaza edebilmek için giriştiği köklü reform hareketlerine Avrupanın güçlü devletlerinin desteğinin sağlanması için uyguladığı politikalarını öğretir | ||||||||||
7 | Askeri, Ekonomik, sosyal ve yönetim alanlardaki aksaklıkları ortadan kaldırıp, Güçlü bir yönetim düzeni kurarak, Devleti dağılmaktan kurtarmayı amaçlayan girişimleri analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |