Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IKT 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat biliminin temel kaynaklarının tanıtılması, yararlanma yöntemleri ve elde edilmesi, doğru düşünme ve doğru bilgiye ulaşma metotları, bilgiyi alma, anlama, yaralanama, ifade etme ve yazma teknikleri |
Dersin İçeriği | Bilginin tanımı, bilgiye ulaşabilme, bilim felsefesi, bilimsel araştırmanın aşamaları, veri toplama teknikleri, ifade, anlatım ve yazma kuralları ve bu alanda çağdaş teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Literatür taraması yapar | Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | bilgi ve bilginin kaynakları | RUANE, Janet M (2005), Essential of Research Methods: A Guide to Social Science Research, Blackwell , |
2 | Referans gösterme teknikleri | SAÜ sosyal bilimler enstitisü tez yazım klavuzu, APA web sitesi |
3 | Kaynakça düzenleme teknikleri | SAÜ sosyal bilimler enstitisü tez yazım klavuzu, APA web sitesi |
4 | Bilim ve Bilimsel araştırma | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
5 | Temel kavramlar ve bilimsel araştırma süreci | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
6 | araştırma konusunun belirlenmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
7 | Araştırma fikrinin projeye donusturulmesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
8 | Eleştirel Kaynak İncelemesi | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
9 | ara sınav | |
10 | Hipotez ve Strateji Geliştirme | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
11 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: İkincil Veriler | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Veri: Birincil Veriler ve Anket | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
13 | Kitap eleştirisi | Dereci, Talha (2017), Akademik Kitap Eleştirisi Nedir, Nasıl Yapılır? |
14 | Genel tekrar ve öğrenci sunumları | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım klavuzu Seyyidoğlu, Araştırma Yazma el Kitabı; Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metot; Ömer Demir, Bilim Felsefesi; Ercan Eren, İktisatta Yöntem |
Ders Kaynakları | ALTUNIŞIK, Remzi, R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Genişletilmiş 6. Baskı, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmanın yapılması için gerekli temel kavram ve prensipleri tanımlar. | 5 | 5 | ||||||||
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır | 5 | 5 | ||||||||
3 | Bilimsel bir araştırma ve bilgi toplama metodları hakkında gerekli değişkenleri tanımlar ve yorumlar. | 5 | 5 | ||||||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | 5 | 5 | ||||||||
5 | Kaynaklardan doğru yararlanır ve kaynaklardan doğru alıntı yapar. | 5 | 5 | ||||||||
6 | Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında tablo, şekil ve grafik kullanır. | 5 | 5 | ||||||||
7 | Literatür taraması yapar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |