Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden, İktidar, Uluslararası Siyaset | ULI 629 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SONER TAUSCHER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antik dönem iktidar ve beden anlayışı. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ortaçağda iktidar, beden ve uluslararası siyaset. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Modern dönemde beden ve iktidarın değişimi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilimsel ilerleme, beden ve iktidar arasındaki bağıntılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilimsel ilerleme, insani ve varoluş ve iktidarın dönüşümü ile uluslararası siyasetin durumu. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Beden, iktidar ve uluslararası siyasetin geleceği. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan ve İnsanın Doğası | |
2 | İnsan Doğası ve Siyaset | |
3 | Yönetilen-Yöneten İlişkisi-Antik Dönem | |
4 | Yönetilen-Yöneten İlişkisi-Orta Çağ | |
5 | Modern Dönem Yönetilen-Yöneten İlişkisi | |
6 | Biyopolitikanın Doğuşu- Foucault | |
7 | Biyopolitika I- Agamben | |
8 | Vize | |
9 | Biyopolitikanın Denetleyicisi Olarak Biyoetik: Kuramlar, Kavramlar, Teknolojiler | |
10 | Biyoteknoloji Çağında İnsan Hakları ve Onuru | |
11 | Çağdaş Biyoetik Sorunlar I - Genetik Bilimi | |
12 | Çağdaş Biyoetik Sorunlar II - Transhumanizm | |
13 | Çağdaş Biyoetik Sorunlar III - Çevre Gelecek Etiği | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antik dönem iktidar ve beden anlayışı. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Ortaçağda iktidar, beden ve uluslararası siyaset. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Modern dönemde beden ve iktidarın değişimi. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Bilimsel ilerleme, beden ve iktidar arasındaki bağıntılar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Bilimsel ilerleme, insani ve varoluş ve iktidarın dönüşümü ile uluslararası siyasetin durumu. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Beden, iktidar ve uluslararası siyasetin geleceği. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |