Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Türk Edebiyatı Bibliyografyası YTE 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ÜRKMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir konu üzerinde doğru tespitler yapabilmek için kaynaklara ulaşabilme ve onları doğru kullanabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bibliyografyanın önemini kavratarak bibliyografya hazırlarken dikkat edilecek noktaları göstermek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bibliyografyanın ne anlama geldiğini bilir. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Bibliyografyanın ne işe yaradığını anlatır. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Yeni Türk Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaları sıralar. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
4 Edebi dönemler ya da edebi şahsiyetlere ait bibliyografya uygulaması yapabilir. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Yeni Türk edebiyatı alanındaki bibliyografyalardan yararlanabilme becerisi kazanır. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bibliyografyanın tanımı, tarihçesi, gelişimi
2 Bibliyografya çeşitleri
3 Türk bibliyografları, Türkiye’de bibliyografya çalışmaları
4 Yeni Türk edebiyatı araştırmalarında edebiyat tarihinin önemi ve edebiyat tarihleri
5 Ansiklopediler, sözlükler, Antolojiler
6 Süreli Yayınlar: Gazeteler, Dergiler
7 Bibliyografya Uygulaması: Tevfik Fikret
8 Bibliyografya Uygulaması: Halit Ziya Uşaklıgil
9 ARA SINAV
10 Bibliyografya Uygulaması: Fecr-i Ati Edebiyatı
11 Bibliyografya Uygulaması: Mehmet Akif Ersoy
12 Bibliyografya Uygulaması: Yahya Kemal Beyatlı
13 Bibliyografya Uygulaması: Ahmet Hamdi Tanpınar
14 Bibliyografya uygulaması: İkinci Yeni
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. HANİLÇE,, Murat II. Meşrutiyet Dönemine Dair
Hatırat Bibliyografyası Denemesi, Bilig, Güz, 2008, sayı: 47, s. 147-166.
2. MERTOĞLU, Suat, Sırat- ı Müstakim Mecmuası: Açıklamalı Fihrist ve Dizin, 2009.
3. BİNARK, İsmet, Samiha Ayverdi Bibliyografyası, Kubbealtı, İstanbul, 1999.
4. Kadın Konulu Kitaplar Bibliyografyası, İletişim Yayınları, 2006.
5. Türkiye Makaleler Bibliyografyası, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara, 1996.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir.
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır.
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar.
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar.
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. X
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir.
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Bibliyografyanın ne anlama geldiğini bilir.
2 Bibliyografyanın ne işe yaradığını anlatır.
3 Yeni Türk Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaları sıralar.
4 Edebi dönemler ya da edebi şahsiyetlere ait bibliyografya uygulaması yapabilir.
5 Yeni Türk edebiyatı alanındaki bibliyografyalardan yararlanabilme becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6