Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik Yazarlık | YTE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere akademik yazarlık becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Akademik yazarlığı genel çerçevesiyle anlatmak. Akademik bir metin yazmak için kullanılan çeşitli beceri ve yaklaşımları göstermek. Bir fikir ve hipotez ortaya koymak. Araştırma ve yazma yöntemlerini öğretmek ve uygulamaya koymak. Kaynakları elde etmenin ve bu kaynakları kullanmanın yollarını belirtmek Akademik bir makale yazabilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazarlıkla ilgili temel kavramları tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kendi alanına dair araştırma soruları geliştirir ve alanındaki problemleri tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Akademik yazılarda konu seçimi, hipotez oluşturma, referans verme ve kaynakça oluşturma gibi temel bilgileri çalışmalarında kullanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Akademik yazı yazma becerisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik yazarlığın tanımı. Akademik ya da bilimsel yazarlık. | |
2 | Bilim ve Bilimsel Düşünce Yöntemi Fikir ve hipotez oluşturma | |
3 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Veri Toplama Yöntemleri | |
4 | Akademik yazının amacı | |
5 | Kaynak Gösterme Metin İçinde Kaynak Gösterme, Metin İçinde Alıntı Yapma Kaynakçada Kullanılan Kaynak Belirtme Biçimleri | |
6 | Akademik, bilimsel yazılarda dil ve anlatım | |
7 | Akademik yazı çalışması, makalenin bölümlerini oluşturma | |
8 | Konu seçimi ve hipotezin oluşturulması. Başlık, özet ve anahtar sözcükler | |
9 | Ara sınav | |
10 | İncelemede kullanılacak yöntemin belirlenmesi, kuramsal arka planın oluşturulup giriş bölümünün yazılması, | |
11 | Seçilen konuya uygun alt başlıkların belirlenmesi. Bulgular ve tartışma | |
12 | Sonuç bölümünün yazımı | |
13 | Kaynakçayı oluşturma | |
14 | Akademik çalışmaya uygun bilimsel bir ortamın bulunması. Çalışmanın yayımlanması ya da sözlü olarak sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara: Alkim, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akademik yazarlıkla ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Bilimsel araştırmanın temel yapısını ve dayandığı temel felsefeleri açıklar. | ||||||||||||||
3 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | ||||||||||||||
4 | Kendi alanına dair araştırma soruları geliştirir ve alanındaki problemleri tanımlar. | ||||||||||||||
5 | Akademik yazılarda konu seçimi, hipotez oluşturma, referans verme ve kaynakça oluşturma gibi temel bilgileri çalışmalarında kullanır. | ||||||||||||||
6 | Akademik yazı yazma becerisini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |