Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Şiirinin Meseleleri | THB 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Doğan KAYA, Anonim Türk Halk Şiiri, Akçağ Yayınları Erman Artun, Aşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yayınları |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk şiirinin şekil ve içerik açısından mevcut meselelerini çözüme kavuşturabilmek. |
Dersin İçeriği | Türk halk şiirinde şekil konusunda yaşanılan sıkıntılar, Türk halk şiirinin anonimlik meselesi, ayak ve kafiye problemleri, Türk halk şiirinde müzik unsuru |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nazım Biçimi Nazım Türü Mukayesesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Kafiye problemlerini tespit edebilmek. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halk Şiiri Kavramı | |
2 | Anonim halk şiiri | |
3 | Aşık Şiiri | |
4 | Tasavvufi Halk Şiiri | |
5 | Nazım Biçimleri | |
6 | Nazım Türleri | |
7 | Aruzlu Nazım Biçimleri | |
8 | Nazım Biçimi Nazım Türü Tartışmaları | |
9 | Halk Şiirinde Kafiye | |
10 | Kafiye Poblemleri | |
11 | Örnek Şiirler Üzerinde Çalışmalar | |
12 | Ödev Sunumları ve Tartışma | |
13 | Ödev Sunumları ve Tartışma | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | X | |||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | X | |||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | X | |||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nazım Biçimi Nazım Türü Mukayesesi | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
2 | Kafiye problemlerini tespit edebilmek. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
11. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
12. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |