Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesir Metodolojisi | YTE 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düzyazı biçimindeki edebi eserlere yaklaşımları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Yeni Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine has nesir metinlerine yaklaşımda tutulacak yollar ve uygulanacak yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimleri ile ilgili bilgisini geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimleri ile ilgili hükme varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Edebiyat ve edebi türler. | |
2 | Edebi metin ve nesir kavramı üzerine görüşlerin incelenmesi. | |
3 | Nesir Metodolojisinin temel meseleleri | |
4 | Nesirde dil ve üslup araştırmaları üzerine | |
5 | Konuşma ritimleri üzerine incelemeler. | |
6 | Nesirde üslup çeşitliliği, sanaktarane nesir üzerine değerlendirmeler. | |
7 | Nesir ve edebi sanatlar, nesrin estetik problemleri. | |
8 | Nesirde iç ahenk, seci vb. teknikler. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nesrin yapısal açıdan, dıştan incelenmesi. | |
11 | Nesrin içten incelenmesi. | |
12 | Nesrin estetik kaynakları üzerine genel değerlendirmeler. | |
13 | Nesrin şiirle ilişkisi ve tarihi gelişimi. | |
14 | Osmanlı nesrinden Cumhuriyet Dönemi Türk nesrine değişimler.Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.W.M.Patterson, The Rhythm Of Prose, New York 1916. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini sıralar. | ||||||||||||||
2 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini yorumlar. | ||||||||||||||
4 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimlerini ayırt eder. | ||||||||||||||
5 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimleri ile ilgili bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Nesir formundaki edebi eserlere yaklaşım biçimleri ile ilgili hükme varır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |