Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’Ân-I Kerim Surelerinin İ’Rabı | ADB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin i'râb olgusunun önemini, Kur'ân surelerindeki kelime ve cümlelerin gramatikal yapılarını ve Kur'ân ayetlerinin manalarını derinlemesine anlamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Arap dilindeki cümle yapısı ve Kurân ayetlerinin anlaşılmasındaki irabın rolü konularının bağlamında örnek sure ve ayetlerin gramatikal analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İ'râb ve dil bilgisi becerilerinde gelişim gösterir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Dilin ve i'râbın önemini kavrar ve Kur'ânı yorumlarken bu bilgileri kullanır | Problem Çözme, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kur'an-ı Kerim ayetlerinin mana ve inceliklerini anlar ve tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İ'rabla ilgili bazı kuralların açıklanması. | |
2 | İ'rabla ilgili bazı kuralların açıklanması. | |
3 | Bakara Suresinin İ’rabı. | |
4 | Bakara Suresinin İ’rabı. | |
5 | Bakara Suresinin İ’rabı. | |
6 | Âl-i İmran Suresinin İ’rabı. | |
7 | Âl-i İmran Suresinin İ’rabı. | |
8 | Âl-i İmran Suresinin İ’rabı. | |
9 | Nisa Suresinin İ’rabı. | |
10 | Nisa Suresinin İ’rabı. | |
11 | El-En'âm Suresinin İ’rabı. | |
12 | El-en'âm Suresinin İ’rabı. | |
13 | Yusuf Suresinin İ’rabı. | |
14 | Yusuf Suresinin İ’rabı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ebû Ca'fer en-Nehhâs, i'râbu'l-Kur'ân, Beyrut 2008; Mahmud Sâfî, el-Cedvelu fî İ'râbi-l-Kur'ân ve Sarfihi ve Beyânihi, I-XV, Dimaşk-Beyrut 1995 Muhyiddîn ed-Dervîş, İ'râbu'l-Kur'ân ve Beyânuh, I-IX, Beyrut 2022 Mahmûd Süleymân Yâkût, İ'râbu'l-Kur'âni'l-Kerîm, Beyrut 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | İ'râb ve dil bilgisi becerilerinde gelişim gösterir | |
2 | Dilin ve i'râbın önemini kavrar ve Kur'ânı yorumlarken bu bilgileri kullanır | |
3 | Kur'an-ı Kerim ayetlerinin mana ve inceliklerini anlar ve tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |