Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Düşüncesi | TSV 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı öncesi Mutasavvıfların düşünce kavramlarıyla ilgili görüş ve düşüncelerininin incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvufî düşünce ile ilgili kavramların tanımları, literatürü ve unsurları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvufi düşüncenin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar ve kaynaklarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasavvufi düşüncenin doğuşunu, gelişimini ve kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Düşünce kavramlarının tanımlarını yorumlar ve örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mutasavvıfların tasavvufi düşünce kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Mutasavvıfların düşünce kavram ve konularına yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tasavvufi düşünce ile ilgili unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tasavvufi düşüncenin ortaya çıkışı ve gelişimi | |
3 | Tasavvufi düşünce kavramları | |
4 | Tasavvufi düşüncenin temsilcileri | |
5 | Tasavvufi düşünce literatürü ve kaynakları | |
6 | Tevhid | |
7 | Varlık | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Varlığın mertebeleri | |
10 | Vahdet-i vücûd | |
11 | Vahdet-i şühûd | |
12 | İnsan-ı kâmil | |
13 | Marifet | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Kelabazi, Ebubekir (1992): et-Taarruf: Doğuş Devrinde Tasavvuf (haz. S. Uludağ). İstanbul: Dergah Yayınları: 67[2] Serrac, Ebu Nasr (1996): el-Lüma´: İslam Tasavvufu (haz. H.K. Yılmaz). İstanbul: Altınoluk Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Tasavvufi düşüncenin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar ve kaynaklarını sıralar. | |
2 | Tasavvufi düşüncenin doğuşunu, gelişimini ve kavramlarını açıklar. | |
3 | Düşünce kavramlarının tanımlarını yorumlar ve örnekler. | |
4 | Mutasavvıfların tasavvufi düşünce kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | |
5 | Mutasavvıfların düşünce kavram ve konularına yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | |
6 | Tasavvufi düşünce ile ilgili unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |