Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuran Tarihi ve Kuran İlimleri | TFS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur'an Tarihi ve Kuran ilimleri hakkında tafsilatlı bilgi verme. |
Dersin İçeriği | Kur'an'ın tarihi ve Kuran ilimleri olarak bilinen ilimler hakkında tafsilatlı bilgi verme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurânın gayesini tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kurânın Tarihi, cemi ve teksirini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Vahyin unsurlarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kurân ilimlerinin temel kavramlarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sebeb-i nüzul, Nesih, Muhkem, Müteşabihi değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kurânın üslübunun ve icazının temel kavramlarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş;Tefsir Usûlü ve tarihi hakkında bilgi. | |
2 | Kuranın anlamı Tarifi ve Diğer İsimleri. | |
3 | Vahiy, Vahyin Başlangıcı, Vahyin Keyfiyeti, Vahyin Geliş Şekilleri | |
4 | Vahiy Esnasında Görülen Haller, Vahiylere Ait Bazı Terimler, Vahiy Katipleri, Vahyin Yazıldığı Malzeme | |
5 | Ayet, Ayet Kelimesinin Anlamı, Süre, Sûre Kelimesinin Anlamı. | |
6 | Mekki ve Medeni Sûreler. | |
7 | Kuran-ı Kerimin Yazı ile Tesbiti, Cem ve Teksiri. | |
8 | Kuranın Yedi Harf Üzerine Nazil Olması ve Kıraatı Meselesi. | |
9 | Kuranî İlimler (Kuran-ı Kerim Tefsiriyle Alakası Olan İlimler), Esbübun-Nüzül | |
10 | Nasih ve Mensuh, Muhkem ve Müteşabih | |
11 | Bazı Sûrelerin Başlangıç Harfleri, Garibul.Kuran, Uslûbul-Kuran | |
12 | İcazul.Kuran. | |
13 | Kuran-ı Kerimde Tekrarlar, Kuran-ı Kerimde Meseller Hakikat ve Mecaz, Müşkilül-Kuran, Mücmel ve Mübeyyen | |
14 | el.Vücuh ven-Nezair, Kurandaki Müphemler, Halkul-Kuran Meselesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhammed Ali es-Sâbûnî, et-Tibyân. |
Ders Kaynakları | Suyuti, İtkan. Zerkeşi, Burhan.
Zürkanî, Menahil. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Kurânın gayesini tanımlar, | 3 |
2 | Kurânın Tarihi, cemi ve teksirini açıklar, | 3 |
3 | Vahyin unsurlarını açıklar, | 3 |
4 | Kurân ilimlerinin temel kavramlarını tanımlar, | 3 |
5 | Sebeb-i nüzul, Nesih, Muhkem, Müteşabihi değerlendirir, | 3 |
6 | Kurânın üslübunun ve icazının temel kavramlarını tanımlar, | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 15 |
2. Ara Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |