Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Aile Yapısı | SOS 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, tarihten günümüze aile yapılarını inceleyerek Türk aile yapısını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal bir kurum olarak ailenin tarihsel serüveni işlendikten sonra Osmanlı ve Türk toplumunda aile yapısı ele alınacak, toplumsal değişme-aile ilişkisi üzerinde durulacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | aileyi sosyal bir kurum olarak tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | tarihten günümüze ailenin değişim sürecini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | türk aile yapısını analiz eder | Beyin Fırtınası, | |
4 | türk ailesini ayıran temel özellikleri ayırt eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | ailenin toplumu değiştirme/dönüştürme işlevini sorgular | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | ailenin sosyolojik analizi | |
3 | Tarihsel açıdan aile | |
4 | İlkel topluluklarda ailenin yeri | |
5 | geleneksel ve geçiş toplumlarında ailenin yeri | |
6 | Eski Türklerde ailenin yeri ve fonksiyonları | |
7 | osmanlı toplumunda aile yapısı | |
8 | Türk toplumunda aile yapısı | |
9 | Arasınav | |
10 | Türk ailesinin temel dinamikleri ve karakteristiği | |
11 | türk aile yapısında geleneklerin rolü ve önemi | |
12 | Türk ailesi değişiyor mu? | |
13 | Ailenin değişmesi toplumu nasıl etkiler? | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Aile Sosyolojisi, Ergün Yıldırım-Kadir Canatan - TÜİK, (2006), Türkiye Aile Yapısı Araştırması, TÜİK Yayını, 2007, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | aileyi sosyal bir kurum olarak tanır | |||||||
2 | tarihten günümüze ailenin değişim sürecini öğrenir | |||||||
3 | türk aile yapısını analiz eder | |||||||
4 | türk ailesini ayıran temel özellikleri ayırt eder | |||||||
5 | ailenin toplumu değiştirme/dönüştürme işlevini sorgular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |