Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşmeve Sosyal Teorinin Gelişimi | SOS 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin Sahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme yaşadığımız çağın en önemli gerçeğidir. Sosyal bilimlerin 19. yüzyıldan beri süren serüveninde de küreselleşme önemli bir dönüm noktsını oluşturmaktdır. Bu derste küreselleşme ile sosyal teoride meydana gelen değişme ilişkileri ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | Küreselleme teorileri ile sosyal teori arasında var olan ilişki dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Küreselleşme Teorileri ve Postmodern durum arasındaki koşutlukları açığa çıkarmak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal teorinin küreselleşme ile olan ilişkilerinin açıklanmasını sağlamak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Sosyal bilimlerde meydana gelen paradigmal değişimlerin nedenleri konusunda elştirel bakış açıları geliştirmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir toplumsal formasyon olarak Küreselleşme. | |
2 | Küreselleşmenin tarih öncesi: Tarhite Küreselleşme Deneyileri | |
3 | Küreselleşme öncesi Modern Dünya | |
4 | Yükselen küreselleşme ve Modern paradigma | |
5 | Küreselleşme ve Postmodernite | |
6 | Sosyal Teoride monist yaklaşımlar : Büyük boy kuramlar | |
7 | Orta Boy teorilerin yükselişi. | |
8 | Mikrososyolojik sosyal teorinin etkinlik kurması | |
9 | Ara sınav | |
10 | Postmodern dönem ve Sosyal Teorinin Aldığı şekiller | |
11 | Küresellşeme ve Yerelleşme süreçleri | |
12 | Küreselleşmeye yönelen eleştiriler I | |
13 | Küreselleşmeye yönelen eleştiriler I | |
14 | Küreselleşmenin Sonuçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | John Tomlinson Küreselleşme ve Kültür, Ayrıntı Yayınları Roland Robertson, Küreselleşme, Bilim ve Sanat Yayınları Roland Robertson, Toplum Kuramı ve Küresel Kültür, Bilim ve Sanat Yayınları |
Ders Kaynakları | R.Hollinger, Postmodernizm ve Sosyal Bilimler Tematik Bir Yaklaşım, Paradigma Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | |||||||
2 | Küreselleşme Teorileri ve Postmodern durum arasındaki koşutlukları açığa çıkarmak. | |||||||
3 | Sosyal teorinin küreselleşme ile olan ilişkilerinin açıklanmasını sağlamak. | |||||||
4 | Sosyal bilimlerde meydana gelen paradigmal değişimlerin nedenleri konusunda elştirel bakış açıları geliştirmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |