Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sosyal Bilimler SOS 535 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Kalsik Sosyoloji Teorileri ve Çağdaş Sosyoloji Teoerileri

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL
Dersi Verenler Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sosyolojinin toplumsal sorunları ele alışındaki yeni yaklaşım tarzlarını ele almak.

Dersin İçeriği

Sosyal bilimlerde temel değişimleri ve Sosyal bilim teorilerini incelemek.

Sosyoloji teorilerini ve sosyolojinin yöntemine dönük yeni tartışmaları ve yine bu bağlamda yeni tyeknikleri incelemek.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 sosyal bilimlerin mantığını kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
2 sosyal bilimlerdeki yöntem değişimini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik Bilim anlayışı
2 Modern bilim anlayışı
3 Aydınlanma ve bilim
4 Sosyal ve kültürel bilimler ayrımı
5 Pozitivizm ve sosyal bilimler
6 Postmodernizm ve sosyal bilimler
7 Hermeneutik ve sosyal bilimler
8 Ara sınav
9 Küreselleşme ve Sosyal Bilimler
10 Ağ toplumu ve sosyal bilimler
11 Çokkültürlülük üzerine tartışmalar
12 İslam Bilimi üzerine tartışmalar
13 Türkiye'de sosyal bilim fen bilimi çatışması
14 Genel değerlendirme oturumu
Kaynaklar
Ders Notu

Osman Özkul, Bilgi Sosyolojisi Ders Notları

Ders Kaynakları

Maurice Duverger, Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, İstanbul,  2002

Brian Fay, Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi, (Ç. İ. Türkmen), Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2001
Imre Lakatos & Alan Musgrave, Bilginin Gelişimi & Bilginin Gelişimi İli İlgili Teorilerin Eliştirisi, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1992.
Pollama, Margaret, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, (Ç. H. Erbaş), Gündoğan Yayınları, Ankara,1993.
Quentin Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, (Ç.A. Demirhan), Vadi Yayınları, Ankara, 1991.
Robert Hollinger, Postmodernizm ve Sosyal Bilimiler, Ç. A. Cevizci, Paradigma Yay., İst., 2005.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
7 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 sosyal bilimlerin mantığını kavramak 5 5 5 5 5 5
2 sosyal bilimlerdeki yöntem değişimini kavramak 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 10 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6