Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organizasyonel Davranış | SOS 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bayram Kahraman |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, kuruluş stratejisine ve çalışanları yönetmeye yönelik değişen yaklaşımlara odaklanarak modern organizasyonun gelişimini inceleyecektir. Öğrenciler, derisn sonunda modern organizasyonların yapısını ve gelişim süreçlerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Organizasyon kavramı, temel yapı ve dinamikler, bürokrasi ve Weber, otorite ve güç, liderlik ve organizasyonlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organizasyonel davranışın boyutlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Organizasyonel davranışla ilgili konuları belirler | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Organizasyonel davranışa ait temel dinamikleri ortaya koyar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Organizasyonel davranışın etki alanlarını inceler | Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
5 | Organizasyonel davranış ile ilgili sistem kurar | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organizasyon Yapıları: Temel Kavramlar | |
2 | Organizasyon Yapılarının Sosyolojik İncelenmesi | |
3 | Örgüt Kuramlarına Genel Bir Bakış: Karşılaştırmalı Bir Çözümleme | |
4 | İŞ BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON KAVRAMI | |
5 | Max Weber, "Meşru Otorite Türleri," ve "Bürokrasi." | |
6 | Frederick W. Taylor, "Bilimsel Yönetim." (Reader) | |
7 | Fritz Roethlisberger and W. J. Dickson, "İnsan İlişkileri." | |
8 | Otorite ve Güç | |
9 | Arasınav | |
10 | Genel Liderlik teorileri | |
11 | Karar verme sistemleri olarak Organizasyonlar | |
12 | Örgütsel Ekoloji: Örgüt Toplulukları ve Çevresel Ayklama | |
13 | Organizasyon Performansını Değerlendirme: Temel Konular | |
14 | Organizasyonel Değişim ve Dönüşüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Henri Fayol, Genel ve Endüstriyel Yönetim, Ankara: Adres Yayınları, 2008. A.Selami Sargut-Şükrü Özen, Örgüt Kuramları, Ankara:İmge Kitabevi 2007 |
Ders Kaynakları | Frederic W. Taylor, Bilimsel Yönetimin İlkeleri, Ankara: Adres Yayınları, 2007. Anthonny Giddens,Örgütler ve Ağlar, Sosyoloji, İstanbul: Kırmızı yayınları 2008. Arman Kırım, Farklılığınızı Ölçebildiğiniz An, İstanbul: Sistem yayıncılık 2002. Pamela S. Tolbert, Richard H. Hall, Organizations: Structures, Processes and Outcomes, New jersey: Pearson, 2009. Neil Fligstein, Alfred Chandler and the Organizasyon Sosyolojisi, Business History Review, Ekim 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | ||||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | ||||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organizasyonel davranışın boyutlarını açıklar | |||||||
2 | Organizasyonel davranışla ilgili konuları belirler | |||||||
3 | Organizasyonel davranışa ait temel dinamikleri ortaya koyar | |||||||
4 | Organizasyonel davranışın etki alanlarını inceler | |||||||
5 | Organizasyonel davranış ile ilgili sistem kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |